سرمربی یونایتد: رقابت در لیگ برتر، شانه به شانه و غیرقابل‌‌پیش‌بینی

لستر و وستهام در حال حاضر پس از یونایتد و سیتی، در جایگاه سوم و چهارم هستند

اوله گونار سولشر، سرمربی یونایتد، در کنار مدافع چپ تیمش آرون وان بیساکا - OLI SCARFF / AFP

به رغم برتری منچستر یونایتد نسبت به چلسی و سایر مدعیان، اوله گونار سولشر انتظار دارد نتیجه رقابت‌های چهار تیم برتر لیگ برتر تا تکمیل بازی‌ها غیرقابل‌پیش‌بینی باقی بماند.

روز یکشنبه یونایتد در جایگاه دوم و با ۶ امتیاز برتری از شاگردان توماس توخل به استمفوردبریج می‌رود. این حالی است که لیورپول‌، قهرمان زخم خورده لیگ، پس از ۴ باخت، ۹ امتیاز از دست داده است. 

لستر سیتی و وستهام در حال حاضر پشت سر منچستر یونایتد و منچستر سیتی در جایگاه سوم و چهارم هستند. حتی تاتنهام که اینک در رده نهم است، امید پیروزی دیرهنگام دارد. 

سولشر احتمالاً از اینکه یونایتد پس از خروج ناامیدکننده از مرحله گروهی، می‌تواند به لیگ قهرمانان اروپا باز گردد، کاملاً مطمئن است، اما او معتقد است که رقابت‌های چهار تیم برتر نزدیک خواهد بود.

او گفت: «فکر می‌کنم امکان پیش‌بینی صدرنشین جدول کمی طول خواهد کشید.»

«فکر نمی‌کنم بتوان موقعیت تیم‌ها را از حالا پیش‌بینی کرد. این فصل غیرقابل پیش‌بینی است. تیم‌هایی را دیده‌ایم که افت کرده‌اند و دوباره خیز برداشته‌اند. چه کسی می‌داند با مصدومیت‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد و بازیکنان چگونه به شرایط واکنش نشان می‌دهند.»

سولشر افزود: «این کوتاهترین و در عین حال طولانی‌ترین فصل با تعداد زیادی بازی است. برای من، هر بازی یک بازی مهم است. می‌دانیم که چلسی چه کار دشواری پیش رو دارد. و بازی چلسی برای ما مهم است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفر روز یکشنبه به چلسی اولین دیدار از سه بازی متوالی خارج از خانه برای یونایتد در لیگ برتر خواهد بود. یونایتد آخر هفته آینده به کریستال پالاس می‌رود و بعد هم دربی منچستر را در ورزشگاه اتحاد برگزار می‌کند.

سولشر معتقد است این مسابقه تصمیم خواهد گرفت که آیا یونایتد می‌تواند راحت از جایگاهش در چهار رده برتر مطمئن شود یا نه.

«این سه بازی خیلی مهم است است. ما چلسی را داریم که دقیقاً پشت سر ما است و سیتی هم که بسیار جلوتر از ما است. و البته اگر جاه‌طلبی قهرمانی داشته باشم، نمی‌توانیم به سیتی اجازه دهیم که بیش از این پیشروی کند. جلوی خودنمایی چلسی را هم باید بگیریم.»

«هر بازی مهم است. تا تعطیلات بین‌المللی یک دوره بزرگ با شش یا هفت بازی داریم. همیشه می‌گوییم در ماه آوریل و مه وضعیت ما را بسنجید. بنابراین، باید به تعطیلات بین‌المللی برسیم و بعد تمرکزمان را بر بازی‌های بعدی بگذاریم.»

© The Independent

بیشتر از ورزش