مرکل: همه موافقند که ما به گواهی دیجیتال واکسیناسیون نیاز داریم

صدراعظم آلمان می‌گوید تا سه ماه دیگر امکان صدور گواهی دیجیتال واکسیناسیون فراهم خواهد شد

 رئیس‌جمهوری فرانسه می‌گوید قبول نمی‌کنیم که یک کشور برای پر کردن هتل‌هایش، مردم خود را به خطر بیندازد.»DESIREE MARTIN / AFP

به گفته آنگلا مرکل، گواهی دیجیتال واکسیناسیون که به مردم امکان می‌دهد در زمان همه‌گیری ویروس کرونا در داخل اروپا سفر کنند، احتمالاً پیش از تابستان در دسترس خواهد بود.

صدر اعظم آلمان پس از جلسه مجازی اتحادیه اروپا گفت: «همه موافقند که ما به گواهی دیجیتال واکسیناسیون نیاز داریم.»

او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت کمیسیون اتحادیه اروپا برای ایجاد زیربنای فنی چنین مدرکی به حدود سه ماه زمان نیاز دارد.

رهبران دنیا درمورد امکان و زمان صدور گواهی واکسیناسیون که سفر در سراسر قاره را ممکن می‌سازد و از تکرار یک فصل تابستان فاجعه‌انگیز دیگر جلوگیری می‌کند، صحبت کردند. 

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، گفت که او اطمینان دارد رهبران اتحادیه اروپا در مورد استانداردهای مشترکی که سفر‌های بین‌المللی را در طول تابستان ممکن می‌سازند، از جمله معرفی گواهی واکسن، به توافق خواهند رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ماکرون گفت: «هیچ یک از ما قبول نمی‌کنیم که برای جذب گردشگر، یک کشور قوانین ضعیف‌تری از کشورهای دیگر اعمال کند و با تشویق گردشگران به پر کردن هتل‌هایش، مردم خود را به خطر بیندازد.»

کشورهای جنوبی اروپا، مثل یونان و اسپانیا، که گردشگردی نقشی اساسی در اقتصاد دارد، از چنین سیستمی حمایت می‌کنند اما کشور‌های شمالی اتحادیه اروپا در مورد کارایی چنین گواهی‌ای ابراز تردید کرده‌اند.

آقای ماکرون گفت که گواهی واکسن نمی‌تواند شرط سفر به اروپا در تابستان امسال باشد زیرا بخش عمده مردم هنوز به واکسن دسترسی نخواهند داشت.

وی گفت که امکان دارد افراد واکسینه‌نشده احتیاج به انجام تست داشته باشند.
گزارش‌های بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان