شرکت هواپیمایی از دو مسافر غریبه خواست تا با هم در یک اتاق بخوابند

این زن ۷۱ ساله و مرد ۳۵ ساله پروازشان را از دست داده بودند

Pexels

از یک شرکت هواپیمایی که به دو غریبه، که پروازهایشان را از دست داده بودند، پیشنهاد کرده بود شب را در اتاقی با یک تخت بگذرانند، خواسته شده تا از این مسافران عذرخواهی کند.

الیزابت کوفی تابو، ۷۱ ساله، قرار بود روز ۱۹ ژوییه پس از گذراندن یک ماه با خانواده‌اش در کانادا به پاریس بازگردد.

با این حال، وقتی دومین مرحله سفر از مونترئال را در پی تاخیر در نخستین پرواز از دست داد، به او پیشنهاد شد شب را با مسافر دیگری- یک مرد ۳۵ ساله که هرگز او را ندیده بود - بگذراند.

جرین ماهله نایوتا، دختر خانم کوفی تابو، به سی ان ان گفت مادرم به کارمند شرکت هواپیمایی کانادا گفت «من این مرد را نمی‌شناسم. ما زن و شوهر نیستیم» – اما آنها گفتند فقط یک اتاق وجود دارد».

وی افزود مادرش، که هر سال از شمال آفریقا مسافرت می‌کند، سعی کرد خودش را به پرواز بعدی برساند، او در حال حاضر در پی درمان سرطان از صندلی چرخدار استفاده می‌کند.

مرد پس از آنکه فهمید اتاق فقط یک تخت دارد ، پیشنهاد کرد شب را روی کاناپه بگذراند.

خانم ماهله نایوتا اضافه کرد: «او یک جنتلمن کامل بود، اما روشن است که من از این‌که مادرم شبی را با مردی نصف سن او، یک غریبه کامل‌ بگذراند، احساس ناراحتی کنم».

پس از چند ساعت، خانم ماهله نایوتا توانست اتاق دیگری برای مادرش ترتیب دهد، او پس  تشریح گرفتاری‌اش، دو کوپن غذا به قیمت ۱۰ دلار برای پرواز و یک صندلی با جای پای اضافی از شرکت هواپیمایی دریافت کرد.

خانم کوفی تقریبا ۲۴ ساعت پس از زمان مقرر، به پاریس بازگشت.

خانم ماهله نایوتا از شرکت هواپیمائی خواسته است از مادرش پوزش بخواهد، و ابراز نگرانی کرده است که افراد آسیب پذیر که قادر نیستند درخواست کمک کنند در شرایطی مشابه مادر او قرار بگیرند.

ماهله به بنگاه سخن پراکنی کانادا- سی بی سی- گفت :«حالا [مادرمن] متوجه شده است و با خودش می‌گوید چطور چنین چیزی امکان دارد؟ او می‌گوید "این منصفانه نیست، منصفانه نیست که آنها هرگز گزینه دیگری به من پیشنهاد نکردند"».

سخنگوی شرکت هواپیمایی کانادا در بیانیه‌ای گفت:«سیاست ما این نیست که از  مسافرانی که باهم سفر نمی‌کنند بخواهیم یک اتاق را شریک شوند. در این مورد، هنگام اختصاص دادن اتاق‌ها اشتباه شده است».

© The Independent

بیشتر از جهان