مبلغ پرداختی برای انتقال نیکولاس پپ، رکورد انتقالات این باشگاه را خواهد شکست

باشگاه توپچی‌ها از باشگاه ناپولی در امضای قراردادی با هافبک تیم لیل پیشی گرفته

FRANCK FIFE / AFP

آرسنال پس از توافق ۷۲ میلیون پوندی با باشگاه لیل فرانسه برای انتقال نیکولاس پپ، هافبک این تیم لیگ یک فرانسه، اکنون آماده است تا رکورد مبلغی را که تا کنون برای یک انتقال پرداخته است بشکند.

آرسنال که ابتدا می‌خواست ویلفرید زاها را جذب کند، اکنون تغییر جهت داده و آماده است که رکورد فعلی ۶۰ میلیون پوندی خود را که سال گذشته برای انتقال پیر امریک اوبامیانگ از باشگاه بروسیا دورتموند پرداخته بود بشکند. پپ ۲۴ ساله پذیرفته که در مقابل دریافت مبلغی حدود ۹ میلیون پوند برای هر فصل، قراردادی پنج ساله با این باشگاه امضا کند.

این بازیکن تیم ملی ساحل عاج همچنین تابستان امسال توجه تیم سری آی ایتالیا، ناپولی، را جلب کرد. این باشگاه با لیل توافق کرد تا مذاکرات شخصی را شروع کنند، اما به دلیل عدم توافق با نمایندگان این بازیکن بر سر نرخ، این مذاکرات ناموفق بود.

این باعث شد که آرسنال نسبت به این تیم ایتالیایی دست برتر پیدا کند و پس از توافق بر سر نرخ با باشگاه لیل، روز یکشنبه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه گفتگوهای بین آرسنال و این بازیکن تشریفاتی است و توافق نهایی شده و قرار است روز دوشنبه اعلام شود.

امضای قرارداد با این بازیکن تیم ملی ساحل عاج دو روز پس از آن اتفاق افتاد که آرسنال اعلام کرد که قرارداد خود برای جذب ویلیام سالیبا از باشگاه سن-اتین و دنی سبایوس از رئال مادرید را نهایی کرده است. البته، با توجه به اینکه سالبیا این فصل به صورت قرضی در فرانسه باقی خواهند ماند و سبایوس نیز به صورت قرضی تا تابستان آینده به آرسنال خواهد پیوست، قرارداد این باشگاه با پپ بسیار مهمتر است.

اگر این قرارداد نهایی شود، این انتقال گرانترین انتقال به لیگ برتر در تابستان امسال خواهد بود، در حالی که منچستر سیتی ماه گذشته ۶۲ میلیون پوند پرداخت کرد تا قرارداد رودری با اتلتیکو مادرید را فسخ کند و او را جذب کند. با پیوستن پپ به آرسنال، دیگر این باشگاه سراغ زاها خواهد رفت و در نتیجه این هافبک کریستال پالاس باید به دنبال انتقال به اورتون یا یک باشگاه خارجی باشد و یا حداقل یک فصل دیگر در سلهارست پارک بماند.

پپ، که در فصل گذشته در لیگ یک فرانسه ۲۱ گل به نام خود ثبت کرده است همراه با اوبامیانگ و الکساندر لاکازت یک مثلث قدرتمند را تشکیل خواهد داد، اگرچه در فصل گذشته، اونای امری، مدیر این باشگا بعضی اوقات تمایلی به بازی کردن این دو گلزن در کنار همدیگر نداشت. از طرف دیگر، به کار گرفتن همزمان این سه مهاجم در جاهایی که دفاع آرسنال در شکننده‌ترین حالت خود قرار دارد می‌تواند این تیم را آسیب‌پذیر کند.

هنوز قطعی نیست که اوبامیانگ و لاکازت هر دو در آغاز فصل به استادیوم امارات خواهند آمد یا نه، اگرچه با آوردن هر دوی آنها، آرسنال می‌تواند برخی از هواداران تیم را که از نحوه مدیریت باشگاه ناراضی هستند آرام کند. نحوه مدیریت این باشگاه باعث شده که این تیم به جای اینکه در صدر پریمیرلیگ باشد، به تیم‌هایی مانند ولورهمپتون واندررز، اورتون و واتفورد نزدیک شود و در این فصل برای سومین بار متوالی با مبارزه در لیگ اروپا روبرو شود.

© The Independent

بیشتر از ورزش