نائومی اوساکا؛ از قهرمانی درمسابقات تنیس استرالیا تا مسابقات تنیس درالمپیک توکیو

اوساکای جوان و با انگیزه، تا کنون توانسته است چهار عنوان گرند اسلم را در دنیای تنیس در بخش زنان به دست آورد و حال می‌توان او را متخصص بازی روی زمین‌های سخت نامید

نائومی اوساکا قهرمان مسابقات تنیس آزاد استرالیا سال ۲۰۲۱ در قسمت زنان - FIONA HAMILTON / TENNIS AUSTRALIA / AFP

روز ماقبل پایانی مسابقات تنیس در کشوراسترالیا ، دیدار نهایی مسابقات تنیس زنان بین نائومی اوساکا، نفر سوم زنان در دنیای تنیس، و جنیفر بریدی، نفر ۲۲، برگزار شد. قبل از شروع آن رقابت، همه معتقد بودند که بدون شک اوساکا عنوان قهرمانی را به دست خواهد آورد. او که در مراحل قبل‌تر بازیکنان بزرگی همچون  موگوروزا و سرنا ویلیامز را در دور نیمه نهایی مغلوب کرده بود، بخت اول قهرمانی در آن مسابقات به حساب می‌آمد. 

اوساکا با توجه به قهرمانی‌های زیاد در مسابقات گرند اسلم، از تجربه بیشتری نسبت به حریف امریکایی خود برخوردار بود، و در مقابل، استرس دربازی بریدی که اولین تجربه خود را در یک مسابقه گرند اسلم تجربه می‌کرد، به‌وضوح مشاهده می‌شد. با وجود عملکرد خوب وتلاش او در ست اول، اوساکا بود که موفق شد آن ست را ۶-۴ پیروز شود. به نظر می‌رسید که در ست دوم بریدی بهتر کار کند، اما مشخص بود که اوساکا خواهان برد در آن رقابت بود و نمایش ضعیف بریدی در ست دوم، سبب شد تا آن ست نیز ۶-۳ به سود اوساکا به پایان برسد تا تنیسور ۲۳ ساله اهل کشور ژاپن، جنیفر بریدی از کشور امریکا را در دو ست متوالی شکست دهد و عنوان قهرمانی در سال ۲۰۲۱ در این مسابقات را به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دومین قهرمانی اوساکا در مسابقات تنیس آزاد استرالیا است. او پیش از این نیز در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب این عنوان در این مسابقات شده بود . اوساکای جوان و با انگیزه، تا کنون توانسته است چهار عنوان گرند اسلم را در دنیای تنیس در بخش زنان به دست آورد و حال می‌توان او را متخصص بازی روی زمین‌های سخت نامید. به نظر می‌رسد که اوساکا با این سن کم هنوز می‌تواند قهرمانی در مسابقات مهم دیگری را نیز کسب کند. او در سال گذشته نیز توانست مسابقات آزاد آمریکا را نیز فتح کند، اما هنوز نتوانسته است در زمین‌های خاک رس و مسابقات روی چمن، عنوانی را به خود اختصاص دهد. 

مونیکا سلز، از قهرمانان سابق تنیس در بخش زنان، می‌گوید: «واقعاً اوساکا یک تنیسور فوق‌العاده است. فکر نمی‌کنم که او در این رقابت زیاد تحت فشار بوده باشد. چون فشار زمانی پیش می‌آید که بازیکن اشتباهی مرتکب شده باشد، ولی او در کل بازی اشتباهی مرتکب نشد. این مکان جایی است که او باید تنیس خود را ارتقا دهد. اما وقتی بازیکن چنین عالی عمل می‌کند، جایی برای پیشرفت باقی نمی‌ماند.» 

اما به گفته کارشناسان در زمینه تنیس، اوساکا می‌تواند در مسابقات المپیک توکیو که در فصل تابستان در ژاپن برگزار خواهد شد، یکی از مدعیان کسب مدال طلا برای آن کشور باشد. متس ویلاندر، یکی از بزرگان و قهرمانان در دنیای تنیس مردان در سال‌های دور، معتقد است که اوساکا قادر است حداقل ۱۰ عنوان گرند اسلم دیگر را کسب کند. او در خصوص بازی نهایی اوساکا مقابل بریدی گفت: «او در این مسابقه بسیار عالی کار کرد. درست است که سرعت بالایی دراین مسابقه نداشت، اما او بازیکن جوانی است و می‌تواند پیشرفت کند و این نقطه‌ضعف را در بازی خود از میان بردارد.»  

بیشتر از ورزش