کناره‌گیری هری و مگان از سِمت‌هایشان در نهادهای خیریه سلطنتی

پیوندهای دوک و دوشس ساسکس با دربار بریتانیا یک به یک بریده می‌شود

دوک و دوشس ساسکس- AFP

هری و مگان تأیید کردند که پس از کناره‌گیری از جایگاه اعضا ارشد خانواده سلطنتی در مارس ۲۰۲۰ و نقل‌ مکان به کالیفرنیا، دیگر به مسئولیت سلطنتی بازنخواهند گشت.

دربار بریتانیا روز ۱۹ فوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دوک و دوشس ساسکس به والاحضرت ملکه اطلاع داده‌اند که به مسئولیت‌های سلطنتی بازنخواهند گشت. ملکه، پس از مکالمه با دوک، تأیید کرده است که با کناره‌گیری وی از خانواده سلطنتی، ادامه فعالیت او در مسئولیت‌های عمومی سلطنتی امکان‌پذیر نیست. انتصابات افتخاری نظامی دوک و دوشس و افتخار حمایت‌های سلطنتی از خیریه‌ها  نیز به والاحضرت بازگردانده می‌شود تا دوباره بین اعضا شاغل خانواده سلطنتی توزیع شود. گرچه همه از تصمیم دوک و دوشس غمگین هستند، دوک و دوشس اعضای بسیار دوست‌داشتنی خانواده باقی خواهند ماند.»

همزمان دوک و دوشس نیز در بیانیه‌ای از ادامه خدمات خود در بریتانیا در خارج از چارچوب سلطنت سخن گفته‌اند: «همچنان که سابقه دوک و دوشس نشان می‌دهد، این دو همچنان به انجام وظایف عمومی خود در بریتانیا و در سراسر جهان متعهد هستند و به حمایت مداوم خود از سازمان‌هایی که از آن‌ها نمایندگی کرده‌اند، صرف‌نظر از نقش رسمی‌ خود، ادامه خواهند داد. خدمت‌رسانی کاری است که همه می‌توانیم عمر خود را وقف آن کنیم. خدمت‌رسانی به دیگران یک امر فراگیر است.»

اما این بیانیه‌ها، برای خیریه‌های موردحمایت هری و مگان به چه معنا است؟ حمایت معنوی از انجمن‌های خیریه چیست؟

اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا مدت‌ها است که با صدها خیریه، نهاد و سازمان حرفه‌ای و همچنین انجمن‌های خانواده نظامیان ارتباط دارند. برخی از این موسسات، خیریه‌های صاحب‌نام و برخی دیگر، سازمان‌های کوچک و نسبتا ناشناخته‌ای هستند که در یک حوزه جغرافیایی محدود به یک کار اختصاصی می‌پردازند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رابطه با خیریه‌ها می‌تواند یک حمایت رسمی باشد یا موقعیت مشابهی که کار آن‌ها را از طریق جمع‌آوری اعانه تقویت ‌کند. خیریه‌ها معمولا بر اساس علایق فردی عضو خانواده سلطنتی انتخاب می‌شوند. پرنس هری طی سال‌ها به تدریج جایگاه خود را به‌عنوان حامی معنوی اتحادیه فوتبال راگبی به دست آورد. حمایت‌های معنوی مگان مارکل بر اساس علاقه او به فرهنگ و مد نیز در ژانویه ۲۰۱۹ اعلام شد.

دوک ساسکس حامی معنوی کدام خیریه‌ها است؟

پارک‌های آفریقایی

پارک‌های آفریقایی، ۱۶ پارک ملی با بیش از ۱۲ میلیون هکتار زمین در سراسر آفریقا را مدیریت می‌کند. این پارک‌های ملی در ۱۰ کشور از جمله بنین، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، مالاوی، موزامبیک، جمهوری کنگو، رواندا، زامبیا و زیمبابوه پراکنده هستند.

دولن سیمرو

دولن سیمرو خیریه‌ای است که ولز و لسوتو را به هم پیوند می‌دهد. این موسسه خیریه که در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد، با همکاری جوانان و سازمان‌های زنان برای ارتقا آموزش فعالیت می‌کند.

صندوق یادبود هنری ون اشتراوبنزی

پرنس هری به همراه برادرش، دوک کمبریج، حامی صندوق یادبود هنری ون اشتراوبنزی بود. هدف این موسسه خیریه، پایان دادن به فقر کودکان در منطقه جنوب شرقی اوگاندا از طریق فعالیت‌های آموزشی است.

بازی‌های اینوکتوس

این بنیاد در همکاری با نظامیان بریتانیایی که در جنگ دچار معلولیت شده‌اند و همچنین کهنه‌سربازان، بازی‌های سالانه ویژه معلولان برگزار می‌کند.

در جریان بازی‌های اینوکتوس در تورنتو بود که مگان و هری برای اولین بار با هم در انظار عمومی ظاهر شدند.

حفاظت از کرگدن‌ها

این موسسه خیریه، از کرگدن‌های سیاه و سفید محافظت می‌کند و آن‌ها را از نقاط شکار غیر‌مجاز در جنوب آفریقا نجات می‌دهد و به بوتسوانا منتقل می‌کند.

سنت‌بیل

سنت‌بیل خیریه‌ای است که از کودکان و جوانان در لسوتو پشتیبانی می‌کند.

در یک ضیافت همین خیریه سنت‌بیل بود که هری اعلام کرد که جز استعفا از خانواده سلطنتی، «چاره دیگری ندارد».

میراث سیلوراستون / موتوراسپوت ورلد

دوک برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ به خیریه میراث سیلورستون پیوست. این پروژه احیاگر میراث وسیع سیلورستون و مسابقات اتومبیلرانی انگلیس است و هر سال حدود نیم میلیون بازدید‌کننده دارد.

بنیاد سلطنتی دوک و دوشس کمبریج

گرچه این بنیاد سلطنتی را برادر و زن‌برادرش اداره می‌کنند‌ ولی پرنس هری نیز یکی از اعضای بنیان‌گذار این خیریه بوده است. هدف این خیریه، «ایجاد اتحاد برای مقابله با بزرگ‌ترین چالش‌های جهان امروز» است. در وب‌سایت این بنیاد آمده است: «ما از اشتیاق و نفوذ منحصربه‌فرد خود برای تغییر ذهنیت‌ها استفاده می‌کنیم تا در موضوعاتی که برای ما و جامعه مهم است تغییرات پایدار ایجاد کنیم.»

ولچیلد

دوک ساسکس از پیش از پدر شدن، حامی خیریه ولچیلد بود. این موسسه خیریه از کودکان مبتلا به بیمار‌های مزمن و خانواده‌های آن‌ها حمایت می‌کند.

شاهزاده هری با کدام خیریه‌ها قطع رابطه می‌کند؟

اتحادیه فوتبال راگبی و لیگ فوتبال راگبی

اتحادیه فوتبال راگبی روز جمعه در توییتی نوشت: «شاهزاده هری از نقش خود به‌عنوان حامی معنوی این اتحادیه کناره‌گیری خواهد کرد. ما می‌خواهیم از شاهزاده هری برای وقت و تعهد او به اتحادیه فوتبال راگبی در سمتش به‌عنوان حامی و معاون حامی قدردانی کنیم. وی نقش موثری در ترویج و حمایت از این بازی ایفا کرده است. این قطع همکاری شامل قطع همکاری او پروژه راگبی در مدارس و بنیاد بازیکنان آسیب‌دیده خواهد بود. شاهزاده هری از نقش خود به‌عنوان حامی اتحادیه فوتبال راگبی کناره‌گیری خواهد کرد. از او تشکر می‌کنیم.»

عناوین نظامی

هری همچنین موقعیت خود را به‌عنوان فرمانده افتخاری در نیروی هوایی سلطنتی در هونینگتون، کاپیتان کل تفنگداران دریایی، فرماندهی عالی کشتی‌های کوچک و غواصی و نیز عنوان «والاحضرت همایونی» را از دست خواهد داد.

موقوفه مارتن لندن

هدف موقوفه ماراتن لندن، ایجاد جامعه‌ای است که در آن، همه از نظر جسمی فعال هستند. هری دیگر حامی این موقوفه نخواهد بود. قرارداد او در ژانویه به پایان رسید و تصمیم بر آن شد تا دیگر تمدید نشود.

دوشس ساسکس حامی کدام خیریه‌ها بوده است؟

می‌هیو

موسسه خیریه رفاه حیوانات می‌هیو برای بهبود زندگی سگ‌ها‌، گربه‌ها و همزیستی آن‌ها با مردم فعالیت می‌کند. چند روز پس از عزیمت به کانادا، مگان عکس‌هایی از بازدید خود از می‌هیو را در حساب اینستاگرام سلطنتی ساسکس به اشتراک گذاشت.

اسمارت‌ورکس

مگان در ژانویه ۲۰۱۹ حامی رسمی اسمارت‌ورکس شد. وی در ژوئیه سال گذشته هنگامی که میهمان سردبیر مجله ووگ انگلیس بود، توجه‌ها را به این خیریه جلب کرد.

کار خیریه اسمارت‌ورکس، قرض دادن لباس مناسب به افراد برای روز مصاحبه استخدامی و کمک به ارتقا اعتماد به نفس افراد جویای کار است. این موسسه خیریه با صدور بیانیه‌ای از مگان استقبال کرد و گفت: «دوشس یک مربی طبیعی است و مشتری‌های ما از او الهام و کمک گرفته‌اند.» 

مگان رابطه با کدام خیریه‌ها را از دست می‌دهد؟

انجمن دانشگاه‌های کشورهای مشترک‌المنافع

این شبکه بین‌دانشگاهی از حدود ۵۰۰ موسسه دانشگاهی در سراسر کشورهای مشترک‌المنافع تشکیل شده است.

تئاتر ملی سلطنتی

تئاتر ملی سلطنتی چهارمین موسسه خیریه مگان در بریتانیا است که طیف گسترده‌ای از نمایش‌های معاصر و سنتی را اجرا می‌کند.

موقوفه مشترک‌المنافع ملکه 

هری و مگان نقش خود را به‌عنوان رئیس و معاون موقوفه مشترک‌المنافع ملکه را نیز از دست خواهند داد.

© The Independent

بیشتر از زندگی