مهار کرونا و بازسازی اقتصاد جهان محورهای عمده نشست سران گروه هفت 

آلمان وعده داده ۱.۵ میلیارد یورو به سازوکار جهانی توزیع واکسن «کوواکس» کمک کند

بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا سخنرانی آغازین نشست را ایراد کرد-GEOFF PUGH / POOL / AFP

نشست سران هفت قدرت صنعتی جهان، موسوم به گروه هفت، شامل آمریکا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، آلمان و ژاپن، روز جمعه به دلیل همه‌گیری کرونا به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا سخنرانی آغازین نشست را ایراد کرد و خواستار برنامه‌ای برای بازسازی اقتصاد جهانی، که پس از همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ آسیب دیده، شد.

به گزارش رویترز، وی در این کنفرانس ویدئویی گفت از این که چهره‌های جدیدی را مانند جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا و ماریو دراگی نخست‌وزیر ایتالیا می‌بیند، خوشحال است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گفت جو بایدن قصد دارد در این نشست در مورد اقدامات جهانی در برابر همه‌گیری کرونا و همچنین تلاش برای بازسازی اقتصاد جهان صحبت کند.

بنا بر اعلام جن ساکی، رییس جمهوری آمریکا همچنین به لزوم سرمایه‌گذاری در همکاری‌های گروهی علیه دیگر چالش‌های عمده جهانی، مانند چین و تغییرات اقلیمی، خواهد پرداخت.

اعضای گروه هفت پیشتر از لزوم توزیع عادلانه واکسن کووید-۱۹ در سراسر جهان، به ویژه در میان کشورهای کم‌درآمد، جهت مهار همه‌گیری گفته‌ و وعده کمک در این راستا داده‌اند.

آلمان وعده داده ۱.۵ میلیارد یورو (۱.۸ میلیارد دلار) به سازوکار جهانی توزیع واکسن «کوواکس» کمک خواهد کرد. آمریکا نیز گفته ۴ میلیارد دلار در طول دو سال به کوواکس خواهد داد.

نشست بعدی سران گروه۷ قرار است تابستان به میزبانی بریتانیا برگزار شود.

بیشتر از جهان