سیتسیپاس نوار پیروزی‌های نادال را قطع کرد

سیتسیپاس دومین تنیسوری لقب گرفت که توانسته است پس از واگذار کردن دو ست ابتدایی به نادال، در سه ست بعدی به پیروزی برسد

نادال و سیتسیپاس در مسابقات تنیس آزاد استرالیا - William WEST / AFP

دهمین روز مسابقات تنیس آزاد استرالیا در گرمای طاقت‌فرسای شهر ملبورن برگزار شد و هم در قسمت مردان و هم در قسمت زنان، بازیکنان بزرگی از دور مسابقات کنار رفتند.

در مهمترین دیدار بخش مردان و در دور یک‌چهارم نهایی، استفانوس سیتسیپاس یونانی، بخت پنجم قهرمانی در این مسابقات، به مصاف رافائل نادال، مرد شماره دو تنیس جهان، رفت. نادال که به دنبال بیست‌ویکمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات گرند اسلم بود، می‌دانست که تا رسیدن به دیدار پایانی، باید دو رقابت سخت را که خود حکم فینال را دارند، پشت سر بگذارد. سیتسیپاس نیز با انگیزه زیادی پا به این مسابقه گذاشت و می‌دانست گذشتن از سد نادال به راحتی امکان‌پذیر نیست.

نادال در شروع این بازی نشان داد که از آمادگی بدنی خوبی برخوردار است و آثاری از مصدومیت در او دیده نمی‌شد. او موفق شد تا در دو ست ابتدایی، فوق‌العاده کار کند و با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ به پیروزی برسد. او تنها با برد یک ست دیگر می‌توانست جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را به دست آورد.

در ست سوم، بازی بسیار نزدیک پیش می‌رفت و همین موضوع سبب شد تا بازی به تای‌برک کشیده شود. اشتباه نادال در زدن ضربات اسمش و از دست دادن دو امتیاز مهم، باعث شد تا سیتسیپاس ست سوم را ۷-۶ پیروز شود. نادال در ست چهارم، با وجود تلاش‌های بسیار، تسلیم نقشه‌های سیتسیپاس شد و این ست را نیز ۶-۴ به وی واگذار کرد و در نهایت بازی به ست پنجم و نهایی کشیده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آخر این سیتسیپاس بود که توانست در ست پنجم، نادال را ۷-۵ شکست دهد و در مجموع با نتیجه ۳-۲، این رقابت سخت و مهم را به پایان رساند. دور یک‌چهارم نهایی، آخرین ایستگاه برای حضور نادال در مسابقات بود و حذف تلخ او از این مسابقات را به همراه داشت. بدین ترتیب رویای نادال برای کسب دومین عنوان مسابقات تنیس آزاد استرالیا، کماکان پابرجا خواهد ماند.

سیتسیپاس دومین تنیسوری لقب گرفت که توانسته است پس از واگذار کردن دو ست ابتدایی به نادال، در سه ست بعدی به پیروزی برسد. سیتسیپاس در انتهای دیدار و مصاحبه مطبوعاتی گفت: «بسیار خوشحالم و نمی‌توانم حس خودم را بعد از این پیروزی بیان کنم. من سخت تلاش کردم و رنج کشیدم تا توانستم به این پیروزی دست پیدا کنم. در دو ست اول بسیار استرس داشتم و نتوانستم نتیجه لازم را بگیرم اما سعی کردم که تمرکزم را حفظ کنم و از ست سوم همه چیز متفاوت شد. احساس می‌کنم پرنده‌ای هستم که در حال پرواز است. بودن در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بسیار باارزش است و حضور تماشاگران در آن روز می‌تواند انگیزه‌های من را بیشتر کند.»

در دیگر مسابقه این مرحله، دانیل مدودف روس و مرد شماره چهار تنیس جهان، موفق شد در یک بازی نسبتا راحت، دوست و هموطن خود، آندری روبلف از روسیه را در سه ست متوالی شکست دهد و می‌باید روز جمعه در دیدار نیمه‌نهایی مقابل سیتسیپاس قرار بگیرد.

در بخش زنان نیز دو مسابقه برگزار شد که در مهمترین رقابت، اشلی بارتی استرالیایی و زن شماره یک تنیس جهان که اکثر کارشناسان او را بخت اول قهرمانی در این مسابقات می‌دانستند، بازی را در سه ست به موچووا از کشور چک واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.  

در دیگر مسابقه این مرحله، جنیفر بریدی از امریکا موفق شد هموطن خود جسیکا پگولا را از پیش رو بردارد و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کند.

این مسابقات فردا در مرحله نیمه‌نهایی زنان و مردان پیگیری خواهند شد.   

بیشتر از ورزش