توخل با چلسی فقط به پیروزی فکر می‌کند

تیمو ورنر پس از ۲۰ مسابقه دومین گل خود را برای چلسی به ثمر رساند

توماس توخل سرمربی تیم فوتبال چلسی - Adrian DENNIS / POOL / AFP

بعد از اخراج فرانک لمپارد از سمت مربیگری تیم فوتبال چلسی و جایگزینی توماس توخل آلمانی همه گمان می‌کردند که او نمی‌تواند در چلسی موفق باشد. او که از سرمربیگری تیم‌های متفاوت و به مراتب ضعیف‌تر از لیگ جزیره به چلسی آمده بود، ازهمان ابتدا می‌دانست که کار دشواری را پیش رو دارد اما برای انجام آن از روحیه و انگیزه بالایی برخوردار بود. او توانست کاری را که لمپارد موفق به انجام آن نشده بود به خوبی انجام دهد و با به وجود آوردن شور و هیجان و ایجاد یک رابطه صمیمانه بین خود و بازیکنان، موفقیت را دوباره به تیم بازگرداند.

تیم فوتبال چلسی در آخرین دیدار باقی مانده از هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر انگلستان در ورزشگاه خانگی خود استمفورد بریج شهر لندن پذیرای تیم فوتبال نیوکاسل بود. در نیمه اول، تیم فوتبال چلسی بازی را بهتر آغاز کرد و در همان پانزده دقیقه ابتدای کار نیز آن‌ها سه موقعیت مناسب برای باز کردن دروازه میزبان داشتند که به گل تبدیل نشد. در دقیقه بیستم بازی تامی آبراهام مجبور شد تا به دلیل آسیب‌دیدگی زمین مسابقه را ترک کند و جای خود را به الیویه ژیرو داد. ژیرو که فقط یازده دقیقه از آمدنش به زمین می‌گذشت، موفق شد در دقیقه ۳۱ دروازه نیوکاسل را باز کند و دوباره این موضوع را ثابت کرد که او همیشه یک تعویض طلایی برای تیمش بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از گل، حملات چلسی ادامه داشت و در دقیقه ۳۹ این بار نوبت تیمو ورنر مهاجم آلمانی تیم فوتبال چلسی شد تا دروازه تیم نیوکاسل را باز کند. تیمو ورنر که در زمان مربیگری لمپارد نیمکت‌نشین شده بود و به عنوان بازیکن ذخیره به کار گرفته می‌شد، حال به نظر می‌رسد با آمدن توخل عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد. او توانست با زدن این گل طلسم گل‌نزدن‌های خود را بشکند و پس از ۲۰ مسابقه دومین گل خود را برای چلسی به ثمر رساند. او نسبت به حضور توخل در تیم چلسی ابراز خشنودی کرده و گفته بود از این که شخصی به زبان آلمانی بر سر او فریاد می‌زند بسیار خوشحال است.

در نیمه دوم تیم نیوکاسل در ابتدا کار را بهتر آغاز کرد اما در مجموع نیمه دوم بازی متعادل‌تر پیش رفت و تیم چلسی که سه امتیاز را از آن خود می‌دید، سعی در حفظ نتیجه داشت و در نهایت موفق شد این رقابت را دو بر صفر به نفع خود به پایان ببرد.

به نظر می‌رسد که توخل توانسته است در مدت کوتاه حضورش تأثیر مثبتی روی عملکرد تیم داشته باشد چراکه آن‌ها توانسته‌اند در این پنج بازی که او هدایت تیم چلسی را به عهده داشته، چهار برد و یک تساوی به دست آورند. تیم فوتبال چلسی با احتساب این پیروزی و با کسب ۴۲ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفت.

بیشتر از ورزش