احتمال پیشی گرفتن قطر از امارات در جذب گردشگران بریتانیایی

سفر به دبی، آمستردام و تنریف، سه مقصد برتر گردشگران به دلیل همه‌گیری کرونا ممنوع شده است

 قبل از ممنوعیت‌های جدید، دوحه چهارمین مقصد گردشگری بریتانیایی‌ها بود- Karim SAHIB / AFP

با وضع ممنوعیت جدید پرواز از مبدأ امارات متحده عربی به بریتانیا، ممکن است قطر در جذب گردشگران بریتانیایی از دبی پیشی بگیرد.

در دسامبر سال ۲۰۱۰، دبی با میزبانی بیش از ۱۸۶ هزار گردشگر بریتانیایی بزرگ‌ترین مقصد سفر آنها بود. این رقم یک سوم رقم مشابه در ۲۰۱۹ است.

مقام دوم در جذب گردشگر بریتانیایی از آن آمستردام با تقریباً ۹۴ هزار گردشگر بود. اما از آن زمان تاکنون، بریتانیا همه سفرهای تفریحی را ممنوع کرده است و از ۲۳ ژانویه، هلند نیز تمام پروازها بین این کشور و بریتانیا را قطع کرده است.

در مکان سوم، تنریف در اسپانیا قرار دارد که میزبان ۶۰ هزار گردشگر بریتانیایی بود. اما آن موقعیت هم ‌اکنون تحت تاثیر قوانین اسپانیا در ممنوع کردن سفرها و نیز ممنوعیت برگزاری تورهای تفریحی از سوی دولت بریتانیا قرار گرفته است.

اما سفر به دوحه که در رده چهارم این رده‌بندی قرار دارد و محل استقرار شرکت هواپیمایی قطر ایرویز است، با محدودیت‌های خاصی بیش از همان محدودیت عمومی ۱۰ روز قرنطینه پس از ورود به خاک بریتانیا، مواجه نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه این احتمال اندک است که شمار گردشگران بریتانیایی در ماه‌های ژانویه و فوریه به رقم ۵۹ هزار نفر در ماه دسامبر برسد، اما پروازها به قطر همچنان ادامه دارد. از فرودگاه هیترو لندن هر روز چهار پرواز قطر ایرویز به دوحه انجام می‌شود. علاوه بر این، یک یا دو پرواز روزانه نیز از منچستر برقرار است.

هر هفته چندین پرواز نیز از ادینبورگ به دوحه انجام می‌شود، اما این پروازها ممکن است تحت تأثیر برنامه‌های دولت منطقه‌ای اسکاتلند برای «قرنطینه مدیریت‌شده» برای همه ورودهای مستقیم بین‌المللی قرار گیرد.

ارقام ماه دسامبر از سوی رالف انکر، سردبیر انکر ریپورت، برآورد شده است. او پیشتر برنامه‌ریز شرکت هواپیمایی «ایزی جت اند گو» بوده است.

او درباره احتمال تبدیل شدن قطر به مقصد برتر گردشگران بریتانیایی گفت: « چه کسی چهل سال پیش که اکثر مردم حتی نامش را هم نشنیده بودند به فکرش می رسید چنین احتمالی وجود داشته باشد.؟»

تجزیه و تحلیل او از میزان سفرهای ماه دسامبر، دوبلین را در جایگاه پنجم، مادرید را در جایگاه ششم، استانبول را در جایگاه هفتم، و پاریس را در جایگاه هشتم نشانده است.

نیویورک که در حالت عادی مقصد بیشترین پروازها از فرودگاه هیترو در لندن است، در این رتبه‌بندی در جایگاه شانزدهم است. کمتر از ۲۰ هزار مسافر بریتانیایی در عرض یک ماه به نیویورک پرواز کرده‌اند. در شرایط عادی، چنین ترافیکی تنها دو روز پرواز بین لندن و نیویورک را در بر می‌گرفت.

© The Independent

بیشتر از سفر