یونان درحال ارزیابی صدور مجوز ورود برای مسافران واکسن‌زده در تابستان

تابستان پارسال، درآمد گردشگری یونان از ۱۸میلیارد یوروی سال قبل از آن به ۴میلیارد یورو کاهش یافت

یک‌پنجم نیروی کار یونان در صنعت گردشگری شاغل‌اند و یک‌پنجم درآمد ناخالص ملی این کشور نیز از بخش گردشگری به‌دست می‌آید- Pixabay

یونان در حال سبک‌سنگین کردن صدور مجوز ورود برای آن دسته از مسافران بریتانیایی است که علیه بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده باشند و این خبر، امید به ازسرگیری مسافرت‌های تابستانی را افزایش می‌دهد.

تاکنون مجمع‌الجزایر سیشل، استونی و رومانی، ازجمله کشورهایی‌اند که به مسافران واکسن‌زده یا بهبودیافته از کرونا اجازه ورود می‌دهند.

همین هفته گرجستان نیز اعلام کرد برای تمام کسانی که دو دز از هر یک از انواع واکسن‌های مورد تایید را تزریق کرده باشند، مجوز ورود صادر می‌کند.

این نوع «گردشگری ایمن» که می‌تواند مبتنی‌بر داشتن «گذرنامه واکسن»، حاوی جزئیات اطلاعات تزریق واکسن یا ابتلای قبلی به کووید-۱۹، باشد، می‌تواند نقشی کلیدی در ازسرگیری سفرهای بین‌المللی در تابستان امسال ایفا کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یونان هنوز خط‌ مشی رسمی خود را برای پذیرش مسافران واکسینه‌شده اعلام نکرده است؛ اما با توجه به اجرای سریع برنامه تزریق واکسن در بریتانیا، کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان،  به رونق مجدد و قوی گردشگری در تابستان امسال امیدوار است.

بریتانیا بازار اصلی جذب مسافر برای این کشور حوزه دریای مدیترانه است. در اوقات عادی، سالانه حدود ۳میلیون نفر بریتانیایی به یونان سفر می‌کنند و جزایر یونان از مقصدهای محبوب این مسافران است.

نخست‌وزیر یونان در مصاحبه‌ای با رویتر گفت: «من واقع‌‌بینم، اما خوش‌بینی محتاطانه‌ای هم دارم که امسال وضعیتی خیلی بهتر از پارسال داشته باشیم.»

یک‌پنجم نیروی کار یونان در بخش گردشگری شاغل‌اند و یک‌پنجم درآمد ناخالص ملی این کشور نیز از بخش گردشگری به‌دست می‌آید. تابستان پارسال، درآمد گردشگری این کشور از ۱۸میلیارد یوروی سال قبل از آن به ۴میلیارد یورو کاهش یافت.

آقای میتسوتاکیس افزود: «اساساً همه چیز به سرعت تزریق واکسن در بازارهای اصلی ما بستگی دارد.»

گریگوریس تاسیوس، رییس انجمن هتل‌داران یونان، نیز می‌گوید امیدوار است که در ماه آوریل یا مه، خوشامدگوی نخستین مسافران خارجی باشند.

© The Independent

بیشتر از سفر