حساب اینستاگرامی سیاستمدار واکسن‌ستیز آمریکایی بسته شد

رابرت کندی جونیور پرسروصداترین مخالف واکسن در ایالات متحده است

رابرت کندی به خاطر مخالفتش با واکسن، بارها مورد انتقاد قرار گرفته است- Spencer Platt/Getty Images/AFP 

اینستاگرام حساب رابرت اف‌کندی پسر را به خاطر بیان ادعاهای کذب مکرر در مورد ویروس کرونا و ایمنی واکسن کووید۱۹ مسدود کرد.

سخنگوی شرکت فیسبوک، مالک اینستاگرام روز چهارشنبه گفت:« این حساب را به خاطر انتشار مکرر ادعاهای کذب در مورد ویروس کرونا یا ایمن نبودن واکسن حذف کردیم.»

البته صفحه آقای کندی در فیسبوک که بیش از ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد، همچنان برقرار است. آقای کندی فرزند رابرت اف کندی دادستان کل، سناتور و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است و بارها علیه واکسن حرف زده است.

او به تازگی نیز با طرح ادعایی کذب، مرگ «هنک آرون» بازیکن سرشناس بیس‌بال را به تزریق واکسن کرونا ربط داده بود.

آقای کندی که همیشه عضو حزب دمکرات بوده است، رییس گروه غیرانتفاعی دفاع از سلامت کودکان است و این گروه نیز با طرح ادعاهای بی‌اساسی، بیماری‌های مزمن کودکان مثل تنگی‌نفس، درخودماندگی و بیماری قند را به چند عامل مثل واکسن ربط می‌دهد.

برادرزاده او، کری کندی ملتزر، نیز با انتشار مقاله‌ای در نیویورک تایمز نوشت: «عمویم را خیلی دوست دارم اما دیدگاهش در مورد واکسن غلط است.»

خانم ملتزر با اشاره به مطلبی که او در صفحه‌اش منتشر کرده و اثربخشی و ایمنی واکسن کووید۱۹ را زیر سئوال برده بود، گفت: نظراتش در مورد اینکه واکسن کووید می‌تواند خطرناک باشد، چنان که باید تحت آزمایش قرار نگرفته است. این نظر نادرست و خطرناک است و به‌طورگسترده‌ای انتشار پیدا کرده است.

این نخستین باری نیست که کندی بابت فعالیت‌های ضد واکسن مورد انتقاد قرار می‌گیرد. در ماه مه ۲۰۱۹ خواهر آقای کندی کاتلین کندی تاونسند، برادرش جوزف پ کندی دوم و برادرزاده‌اش مئیو کندی مک‌کین با انتشار مقاله‌ای در مجله پلتیکو به شدت از مخالفت وی با ایمن‌سازی انتقاد کردند. آقای کندی به دلیل شیوع مجدد بیماری سرخک که در سال ۲۰۰۰ اعلام کرده بودند در ایالات متحده ریشه‌کن شده است با ایمن‌سازی مخالفت کرده بود.

در مقاله آن‌ها آمده بود: او به انتشار اطلاعات نادرست و خطرناک در رسانه‌های اجتماعی کمک کرده است و در کاشتن بذر بی‌اعتمادی راجع به مبانی علمی واکسن دست دارد.

© The Independent

بیشتر از جهان