ایان رایت رفتار سابق خوزه مورینیو با لوک شاو را «تحقیرآمیز» ‌خواند

مورینیو چندین بار به طور علنی از شاو انتقاد کرد

شاو اخیرا در مورد فرم بهبود یافته خود گفت: من همیشه به خودم اعتقاد داشتم -Luke Shaw is consoled my Jose Mourinho

ایان رایت، خوزه مورینیو را به «تحقیر» لوک شاو در دوران سرمربیگری ناپایدارش در منچستریونایتد، متهم کرده است.

شاو که در این فصل زیر نظر اوله گونر سولشر به یکی از مدافعان برجسته لیگ برتر تبدیل شده است، قبلا با مشکل مصدومیت و از دست دادن تناسب فیزیکی خود دست‌وپنجه نرم می‌کرد.

رایت می‌گوید: «لوک شاو وقتی از ساوت‌همپتون به یونایتد آمد، بازیکن فوق‌العاده‌ای بود اما کمی عقب افتاد. او مصدومیت داشت و تناسب فیزیکی‌اش را کمی از دست داد، اما آن را بازیابی کرد. او اینک قوی‌تر و خوش‌اندام‌تر و در حال نشان دادن توانایی‌هایش است.» وی افزود: «برخی از رفتارهایی که خوزه مورینیو با او انجام داد، تحقیرآمیز بود. دیدن آن رفتارها برای من آزاردهنده بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مورینیو پس از تصدی مسئولیت منچستر یونایتد در سال ۲۰۱۶ ، چندین بار به طور علنی از شاو انتقاد کرد. او قبل از یک بازی گفت: «لوک شاو امروز صبح به من گفت که شرایط بازی را ندارد؛ بنابراین ما باید یک خط دفاعی بسازیم. تفاوت بزرگی وجود دارد بین شجاعانی که می‌خواهند به هر قیمتی بازی کنند و کسانی که با اندکی درد، پس می‌کشند.» 

سال بعد، شاو بار دیگر مورد انتقاد علنی مورینیو قرار گرفت. وی گفت: «[نمانیا] ماتیچ جزیره‌ای از شخصیت‌، اراده و كنترل بود كه با [دریایی از] كمبود شخصیت، بی‌کلاسی و عدم اراده احاطه شده بود.»

در تابستان، یونایتد الکس تلس را از پورتو خریداری کرد. انتظار این بود که این مدافع کناری پرتغالی، موقعیت شاو را از او بستاند؛ با این حال، این بازیکن ۲۵ ساله از آن زمان استثنایی بوده و به یکی از قابل‌اعتمادترین بازیکنان یونایتد تبدیل شده است.

شاو اخیرا در مورد فرم بهبود یافته خود گفت: «من همیشه به خودم اعتقاد داشتم. مواقعی بود که شاید مردم فکر می‌کردند: «الان وقت رفتن او است.» اما من همیشه اعتقاد داشتم که روزی می‌توانم به اوج خود بازگردم و توانایی‌هایم را به تیم نشان دهم.»

در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره رفتار مورینیو، شاو اظهار داشت: «دشوار بود زیرا من نمی‌توانستم حرفم را برسانم. بسیاری از مردم اینجا، پشت من بودند؛ بنابراین می‌دانستم که این حمایت را دارم. فقط لازم بود که سرم را پایین نگه دارم و ساکت باشم. خیلی از مردم درباره من حرف‌های منفی می‌زدند. آن حرف‌ها برای من کلاس درس بود. آن درس‌‌آموزی سبب شد هم در داخل زمین و هم در خارج از زمین، آدم بهتری باشم.»

© The Independent

بیشتر از ورزش