ولیعهد بریتانیا و همسرش واکسن کرونا دریافت کردند

با توجه به این که شاهزاده چارلز و کامیلا هر دو بالای ۷۰ سال سن دارند، در اولویت چهارم دریافت واکسن بودند

این زوج سلطنتی برای واکسیناسیون کامل، باید یک دوز دیگر هم واکسن دریافت کنند- CHRIS JACKSON / POOL / AFP

دفتر ولیعهد تایید کرد، شاهزاده ولز و همسرش دوشس کورنوال، اولین دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

با توجه به این که شاهزاده چارلز ۷۲ ساله و کامیلای ۷۳ ساله، هر دو بالای ۷۰ سال سن دارند، در اولویت چهارم دریافت واکسن بوده‌اند. جزییات مربوط به محل واکسیناسیون و نوع واکسن تزریقی به آن‌ها، به اطلاع عموم نرسیده است.

سخنگوی کلارنس هاوس (کاخ ولیعهد)، گفت: «شاهزاده ولز و دوشس کورنوال اولین واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبر تزریق اولین دوز واکسن به این زن و شوهر، پس از واکسیناسیون والدین پرنس چارلز، ملکه و دوک ادینبورگ، در ماه گذشته، منتشر می‌شود. ملکه الیزابت ۹۴ ساله و شاهزاده فیلیپ ۹۹ ساله، در کاخ ویندزور واکسن کرونا را دریافت کردند.

کاخ باکینگهام که به ندرت درباره وضع سلامتی اعضای خانواده سلطنتی اظهارنظر می‌کند، خبر داده است که این واکسن‌ها را پزشک خانواده سلطنتی تزریق کرده است.

در مارس سال گذشته، شاهزاده چارلز اعلام کرد که جواب آزمایش کرونای او مثبت شده است. در آن زمان، دفتر او در بیانیه‌ای، اعلام کرد که شاهزاده ولز، علایم خفیفی از بیماری دارد و خود را در ملک اسکاتلندی‌اش در بیرکهال، قرنطینه کرده است. سخنگوی کلارنس هاوس در آن زمان گفت: «او علائم خفیفی دارد اما غیر از این، در سلامت کامل به سر می‌برد و طبق معمول چند روز گذشته را از خانه کار کرده است.»

در آن بیانیه آمده بود: «دوشس کورنوال نیز آزمایش شده، اما جواب آزمایش وی منفی است. مطابق رهنمودهای دولت بریتانیا و توصیه پزشکان، شاهزاده و دوشس اکنون در خانه‌ خود در اسکاتلند در قرنطینه هستند. این آزمایش‌ها را سازمان ملی بهداشت در آبردین‌شایر که معیارهای لازم برای انجام این آزمایش را دارد، انجام داده است.»

سخنگوی کاخ تصریح کرده بود: «به دلیل تعداد زیاد ملاقات‌های هفته‌های اخیر شاهزاده، نمی‌توان تشخیص داد که او از چه کسی ویروس را گرفته است.»

صرف‌نظر از این که این زوج سلطنتی کدام یک انواع واکسن کرونا را تزریق کرده‌ باشند، برای واکسیناسیون کامل، باید یک دوز دیگر هم واکسن دریافت کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان