آزمایش رایگان کرونا برای سگ‌ها و گربه‌های خانگی کره جنوبی

هیچ مدرکی وجود ندارد که حیوانات می‌توانند باعث انتقال ویروس به انسان‌ها شوند

این تصمیم بعد از آن که اولین مورد ابتلای حیوانات به ویروس کرونا، یک بچه گربه، در کشور گزارش شد-YAMIL LAGE / AFP

مقامات کره جنوبی اعلام کردند سگ‌ها و گربه‌های خانگی اگر در تماس با انسان‌های مبتلا قرار بگیرند و علائم بیماری را نشان دهند، می‌توانند در شهر سئول پایتخت این کشور، آزمایش رایگان کووید-۱۹ دریافت کنند. 

این تصمیم بعد از آن که اولین مورد ابتلای حیوانات به ویروس کرونا، یک بچه گربه، در کشور گزارش شد، از سوی دولت مرکزی اعلام شد. 

بچه گربه مبتلا با دختر و مادری زندگی می‌کرد که یکی از ده‌ها مورد مرتبط با معبد مذهبی جینجو بودند که در آن از زمان شروع بیماری همه‌گیر ویروس کرونا به این طرف چندین بار سرایت‌های گسترده گزارش شده است. 

طبق راهنمای جدید برای آزمایش ویروس کرونا برای حیوانات خانگی، حیواناتی که علائم ویروس کرونا دارند نیز باید در قرنطینه در خانه‌های خود، یا در مراکز شهرداری، برای ۱۴ روز نگه داشته شوند. 

مقامات سئول می‌گویند هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که حیوانات می‌توانند باعث انتقال ویروس به انسان‌ها شوند اما از آن جا که حیوانات خانگی در سراسر روز در تماس نزدیک با انسان‌ها هستند، بهتر است آن‌ها را هم به هر صورت آزمایش کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقاماتی که این راهنما را اعلام کردند همچنین از شهروندان خواستند «هنگام قدم زدن حیوانات خود آن‌ها را دو متر از دیگران دور نگه دارند.» 

بعد از پایتخت انتظار می‌رود دولت‌های محلی سایر مناطق نیز از این سیاست پیروی کنند و اجازه آزمایش کووید را برای حیوانات خانگی صادر نمایند. 

در سراسر جهان، موارد معدودی از ابتلای سگ‌ها و گربه‌های خانگی به این ویروس در چند کشور، از جمله ایالات متحده، گزارش شده است. با این حال، این موارد هنوز نادرند. ابتلا به ویروس همچنین در چند حیوان وحشی که در تماس نزدیک با کارمندان مبتلای باغ وحش قرار گرفته بودند نیز گزارش شده است. 

در همین حال، آمار موارد رسمی مبتلایان جدید در کره جنوبی در روز دوشنبه به زیر ۳۰۰ نفر رسید که اولین بار طی بیش از دو ماه گذشته بود. 

اما نگرانی‌های درباره جشن‌های سال نوی قمری در کشور وجود دارد و نخست وزیر چونگ سیه کیون از مردم خواست حتی با کنار گذاشتن خاموشی و قرنطینه‌های سخت‌گیرانه در چندین منطقه، به فاصله‌گیری در اجتماع ادامه دهند.

© The Independent

بیشتر از جهان