نماینده کنگره آمریکا بر اثر کرونا درگذشت

دفتر ران رایت نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، با انتشار بیانیه‌ای درگذشت او را تأیید کرد

ران رایت نماینده کنگره، در تاریخ هفتم فوریه سال ۲۰۲۱ در ۶۷ سالگی درگذشت - EUTERS/Joshua Roberts/File Photo

ران رایت نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس درگذشت. دفتر او در کنگره روز دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه در بیانیه‌ای این خبر را اعلام کرد. اقای رایت پس از ابتلا به کووید-۱۹ بیمارستان بستری شده و درگذشته است.

در این بیانیه آمده است: «ران رایت نماینده کنگره، در تاریخ هفتم فوریه سال ۲۰۲۱ در ۶۷ سالگی در آرامش چشم از جهان فروبست. همسرش سوزان در كنار او بود و او هم اكنون در محضر پروردگار و منجی است. دو هفته گذشته، رون و سوزان پس از ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بایلور دالاس بستری شده بودند.»

رایت نخستین عضو حاضر در کنگره است که به دلیل ابتلا به کووید درگذشته است. در ماه دسامبر، لوك لتلو، نماینده منتخب كنگره، به دلیل همین بیماری درگذشت. در بیانیه دفتر رایت آمده که او با سرطان مبارزه کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دفتر رایت اعلام کرد که او آزمایش کووید-۱۹ را در تاریخ ۲۱ ژانویه انجام داده است. این در حالی است که این نماینده کنگره در آن زمان در بیانیه‌ای گفته بود: «من علائم جزئی دارم اما به طور کلی احساس خوبی دارم و به کار برای مردم منطقه ششم از خانه ادامه خواهم داد.»

کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری خواهان مجلس نمایندگان هم امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اظهارداشت: «دل ما از خبر فوت رون اندوهگین شده است.»

او افزود که ران رایت مبارزی بود که با شور و اشتیاق به حوزه انتخابیه تگزاس و آمریکا خدمت می‌کرد.

رایت از ژانویه ۲۰۱۹ نماینده منطقه انتخابیه ششم کنگره تگزاس بود.

بر اساس بند دی «D» قانون، در صورت خالی شدن یکی از جایگاه‌های مجلس سنا یا نمایندگان، به دلایلی از جمله مرگ یا استعفا، این جای خالی باید در انتخابات عمومی بعدی پر شود و فرد جایگزین تا پایان دوره جاری نماینده خواهد بود.

اگر انتخابات عمومی تا شش ماه پس از خالی شدن صندلی نماینده کنگره خالی نشود، فرماندار ایالت باید فراخوان انتخابات مقدماتی را بدهد و ظرف ۷۲ ساعت از اعلام رسمی خالی شدن دفتر، تاریخ انتخابات را مشخص کند.

بیشتر از جهان