مرگ «ناگهانی» پزشک معالج الکسی ناوالنی در روسیه

در بیانیه بیمارستان درمورد علت مرگ ناگهانی ماکسیمیشین توضیحی داده نشده است

الکسی ناوالنی سه‌شنبه ۱۴ بهمن‌، در دادگاه مسکو به سه‌ سال و نیم زندان محکوم شد- Handout / Moscow City Court press service / AFP

یکی از پزشکان ارشدی که الکسی ناوالنی، رهبر سرشناس مخالفان در روسیه را بلافاصله پس از مسمومیت تحت درمان قرار داده بود، «به‌طور ناگهانی» درگذشت.

بیمارستان فوریت‌های پزشکی شهر امسک روسیه روز پنج‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد سرگئی ماکسیمیشین، یکی از معاونان رییس این بیمارستان که از پزشکان معالج ناوالنی نیز بود، «به‌طور ناگهانی» در سن ۵۵ سالگی درگذشته است. 

در این بیانیه درمورد علت مرگ ناگهانی ماکسیمیشین توضیحی داده نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مردادماه گذشته، پس از مسمومیت الکسی ناوالنی با عامل اعصاب «نوویچوک»، او ابتدا در بیمارستان شهر امسک سیبری بستری شده و سرگئی ماکسیمیشین درمان او را برعهده گرفته بود.

ناوالنی سپس درحالی که در وضعیت اغما بود، با یک هواپیمای مجهز به وسایل پزشکی از سیبری به بیمارستانی در برلین منتقل شد. 

این مخالف سرشناس ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، پس از به‌هوش آمدن و بهبودی، کمتر از یک ماه پیش دوباره به روسیه بازگشت و در فرودگاه بازداشت شد. دادگاهی در مسکو سه‌شنبه ۱۴ بهمن‌ماه، او را به سه‌ سال و نیم زندان محکوم کرد. 

از زمان بازگشت ناوالنی به مسکو و بازداشت او، در شهرهای مختلف روسیه اعتراض‌های مردمی در حمایت از او و مخالفت با دولت پوتین برگزار شده که با بازداشت هزاران تن از معترضان همراه بوده است.

بیشتر از جهان