آزمایش جدید آکسفورد با تزریق ترکیبی واکسن‌های کرونا به افراد

دانشگاه آکسفورد با انجام این آزمایش تلاش می‌کند روش‌های جدید افزایش ایمنی بدن انسان را در برابر این ویروس بررسی کند

طبق مراحل آزمایش، داوطلب با دوز اول واکسن آکسفورد-استرازنکا و به دنبال آن دوز دوم واکسن فایزر، یا برعکس آن، واکسینه می‌شود-ADRIAN DENNIS / AFP

دانشگاه آکسفورد به عنوان بخشی از تلاش‌های مستمر خود با هدف یافتن روش‌های پزشکی مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا، آزمایش دو واکسن مختلف برای هر فرد را انجام داده و نتایج آن را بررسی خواهد کرد.

به گزارش اسکای نیوز عربی، دانشگاه آکسفورد با انجام این آزمایش، که صدها داوطلب در آن شرکت دارند، تلاش می‌کند روش‌های جدید افزایش ایمنی بدن انسان را در برابر ویروس مرگبار کووید-۱۹ بررسی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

متیو اسنِیپ، دانشیار کودکان و واکسن‌ها در آکسفورد و پژوهشگر اصلی آزمایش گفت: «اگر نشان دهیم که می‌توان از این واکسن‌ها در یک برنامه مشابه استفاده کرد، این انعطاف پذیری در واکسن را بسیار افزایش می‌دهد و می‌تواند اطلاعات جدیدی را در مورد چگونگی افزایش محافظت در برابر سویه‌های جدید ویروس فراهم کند.»

این آزمایش جدید بیش از ۸۰۰ داوطلب ۵۰ ساله و بالاتر را از هشت مرکز مورد حمایت موسسه ملی تحقیقات بهداشت در انگلستان، که آزمایش را انجام می‌دهد، استخدام خواهد کرد.

طبق مراحل آزمایش، داوطلب با دوز اول واکسن آکسفورد-استرازنکا و به دنبال آن دوز دوم واکسن فایزر، یا برعکس آن، واکسینه می‌شود.

سپس با استفاده از نمونه‌های خون جمع آوری شده از داوطلبان، واکنش سیستم ایمنی آنها به این واکسن‌ها بررسی خواهد شد. این مطالعه به مدت ۱۳ ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر از جهان