گلدن گلوب: سه زن نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی شدند

امرالد فنل، رجینا کینگ و کلوئی ژائو نامزدهای دریافت این جایزه هستند

امرالد فنل، رجینا کینگ و کلوئی ژائو به خاطر فیلم‌های «زن جوان آینده‌دار»، «شبی در میامی» ، و «کوچ‌نشین‌» نامزد دریافت این جایزه هستند-AFP

برای اولین بار در تاریخ جوایز گلدن گلوب، امسال سه زن برای دریافت جایزه بهترین کارگردانی نامزد شده‌اند.

امرالد فنل، رجینا کینگ و کلوئی ژائو به خاطر فیلم‌های «زن جوان آینده‌دار» (Promising Young Woman)، «شبی در میامی» (One Night in Miami)، و «کوچ‌نشین‌» (Nomadland) نامزد دریافت این جایزه هستند.

این نخستین باری است که گلدن گلوب بیش از یک زن را برای یک جایزه در یک سال نامزد کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از اعلام این خبر در روز چهارشنبه، آوا دوورنای، آخرین زنی بود که در سال ۲۰۱۴ و برای فیلم تاریخی-درام خود به نام «سلما»، نامزد جایزه بهترین کارگردانی شده بود.

دیگر نامزدهای بهترین کارگردانی در جشنواره امسال، آقای آرون سورکین برای فیلم «محاکمه شیکاگو هفت» (The Trial of the Chicago 7) و آقای دیوید فینچر برای فیلم «مانک» (Mank) هستند.

خانم‌ها فنل و ژائو برای بهترین فیلمنامه‌ هم نامزد شده‌اند و فیلم‌های آن‌ها در عین حال برای کسب عنوان بهترین فیلم هم رقابت می‌کنند.

در اینجا می‌توانید فهرست کامل نامزدهای مراسم گلدن گلوب را ببینید.

فیلم «زن جوان آینده‌دار»، یک درام فمینیستی انتقامجویانه است و کری مولیگان در آن نقش زنی را ایفا می‌کند که مردان نابکار را به دام می‌اندازد.

«کوچ‌نشین‌» نیز با بازی فرانسیس مک‌دورمند، زنی را به تصویر می‌کشد که شهر کوچک دورافتاده خود را ترک می‌کند تا به غرب ایالات‌متحده سفر ‌کند.

مولیگان و مک‌دورمند، هر دو برای ایفای نقش در این فیلم‌ها، نامزد جایزه بهترین بازیگر زن شده‌اند.

در همین حال، فیلم شبی در میامی، داستان ملاقاتی خیالی بین مالکوم ایکس، محمدعلی کلی، جیم براون، فوتبالیست لیگ ملی فوتبال آمریکایی، و سم کوک، خواننده سبک سُل است. این فیلم در آمازون پرایم برای تماشا در بریتانیا قابل دسترس است.

برندگان گلدن گلوب در مراسم امسال که روز یکشنبه ۲۸ فوریه برگزار خواهد شد، اعلام می‌شوند.  

© The Independent

بیشتر از فیلم