مردان سفیدپوست طبقه متوسط: «گونه در خطر انقراض»

فافزگیمز از برنامه اسپرینگ‌واچ بی بی سی اخراج شد

Wikimedia

مارتین هافزگیمز مجری اخراجی برنامه اسپرینگ‌واچ ادعا می‌کند دلیل از دست دادن شغلش در بی‌بی‌سی این بوده که او «یک سفیدپوست مسن از طبقه متوسط» بوده است.

هافزگیمز ۶۳ ساله می‌گوید: «من فکر می‌کنم رئیس من در مورد من بهانه‌گیر است چون من سفیدپوستم، از طبقه متوسطم و مسنم... چه کسی می‌خواهد من مجری یک برنامه باشم؟»

او به رادیو تایمز گفت: «من یک گونه در خطر انقراضم. باید امیدوار باشیم که شاید تلاش‌ها برای حفاظت از گونه‌های در خطر من را نجات دهند و نگذارند منقرض شوم».

این مجری برنامه طبیعت همچنین خاطرنشان کرد که «مجری‌های سفیدپوست و مسنی از طبقه متوسط وجود دارند که واقعا در کارشان حرفه‌ای هستند».

هافزگیمز این سخنان را پس از آن بیان کرد که بی‌بی‌سی لیست ستاره‌های با دستمزد بالای خود را منتشر کرد. هفت مجری که در صدر این لیست قرار داشتند مردان سفیدپوست بودند.

هافزگیمز قبل از اخراج از بی‌بی‌سی به مدت ۱۲ سال مجری برنامه اسپرینگ‌واچ بود.

او معتقد است که هرگز دوباره برای بی‌بی‌سی کار نخواهد کرد، چون این دستگاه سخن‌پراکنی تلاش می‌کند در مجریان خود تنوع ایجاد کند.

این مجری در پاییز ۲۰۱۶ در توئیتر اعلام کرد که شغلش را از دست داده است. به دنبال شکایت هواداران، ظاهرا بی‌بی‌سی تغییر عقیده داد و او را تا سال ۲۰۱۸ در نقش جدیدی ابقا کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان