طوفان سرخ در ورزشگاه اولدترافورد

منچستر یونایتد موفق شد دوباره به رکورد پرگل‌ترین برد در تاریخ لیگ جزیره برسد

خوشحالی مک تامینی پس از به ثمر رسیدن  گل ششم - PHIL NOBLE / POOL / AFP

هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ جزیره برگزار شد و تیم فوتبال منچستریونایتد با یک نتیجه عجیب، ساوت‌همپتون را در هم کوبید.

شیاطین سرخ که در ورزشگاه خانگی خود میزبان این تیم میانه جدولی بودند، در صورت برد، با منچسترسیتی هم امتیاز می‌شدند و در صدر جدول قرار می‌گرفتند؛ بخت هم با آن‌ها یار شد و هنوز دو دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که مدافع جوان تیم ساوت‌همپتون، به دلیل خطای خشن روی پای مک‌تامینی، از زمین مسابقه اخراج شد و کار برای تیم میهمان در مقابل تیم آماده منچستر، سخت شد.

۱۰ نفره شدن تیم ساوت‌همپتون به یونایتدی‌ها اجازه داد تا از همان ابتدا با حملات گسترده، کار را برای آن‌ها دشوار کنند و در نهایت موفق شوند در دقیقه ۱۸ بازی،  با گل ون بیساکا جلو بیفتند. منچستریونایتد که موقعیت را برای یک پیروزی شیرین مناسب می‌دید، در ادامه و تنها هفت دقیقه پس از گل اول، در دقیقه ۲۵ بازی با گل راشفورد، برای بار دوم دروازه تیم میهمان را گشود.

چنین به نظر می‌رسید که اخراج زودهنگام مدافع ساوت‌همپتون، شیرازه این تیم را از هم پاشیده و شوکی ناگهانی به آن‌ها وارد کرده است؛ زیرا در ادامه تیم یونایتد همچنان به حملات خود ادامه می‌داد و فرناندز نیز یک موقعیت خوب را از دست داد. در دقیقه ۳۴ و روی ارسال راشفورد به داخل محوطه جریمه، بدنارک، مدافع تیم فوتبال ساوت‌همپتون، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و یونایتد سه بر صفر پیش افتاد؛ اما حملات یونایتد به‌قدری گسترده بود که به نظر نمی‌رسید کار به همین‌جا ختم شود و مشخص بود آن‌ها تشنه به ثمر رساندن گل‌های بیشتری هستند. همین موضوع سبب شد تا در دقیقه ۳۹، گل چهارم یونایتد با ضربه سر زیبای کاوانی به ثمر برسد و تیم میهمان با دریافت چهار گل، نیمه اول را به تلخی به پایان برساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سولشر که از برد در این رقابت اطمینان داشت، در آغاز نیمه دوم دست به تعویض زد و دو بازیکن اصلی خود یعنی لوک شاو و ادیسون کاوانی را از زمین مسابقه بیرون کشید ومارسیال و فن‌دبیک را جایگزین آن‌ها کرد. این تغییر آهنگ بازی، موجب شد تا ساوت‌همپتون ده نفره مقداری جلوتر بازی را دنبال کند و بتواند در دقیقه ۵۴ بازی، یکی از گل‌های خورده را جبران کند؛ هرچند پس از بازبینی دوباره (وی ای آر) این گل به دلیل آفساید، مردود اعلام شد.

در ادامه یونایتد دوباره بر بازی مسلط شد و مارسیال، روی پاس ارسالی فرناندز توانست در دقیقه ۶۹ گل پنجم را به ثمر برساند. اما این تازه شروع کار بود و طوفان کماکان ادامه داشت و بازیکنان منچستر که به دنبال برپایی جشنواره‌ای از گل بودند، دو دقیقه بعد و روی یک شوت از پشت محوطه جریمه مک تامینی، به گل ششم خود دست یافتند.

تیم میهمان که بازی را کاملا از دست رفته می‌دید، سردرگم در زمین، کار را دنبال می‌کردند؛ اما این پایان کار آن‌ها نبود و۲۰ دقیقه پایانی بازی برای آن‌ها خردکننده تمام شد، چرا که اعلام یک ضربه پنالتی به نفع منچستر در دقیقه ۸۷ و اخراج مدافع تیم ساوت‌همپتون، تیر خلاص را بر پیکره آن‌ها نشاند و فرناندز موفق شد از روی نقطه پنالتی گل هفتم را به ثمر برساند.

منچستریونایتد اما ول‌کن ماجرا نبود و در وقت‌های اضافه بازی، مارسیال و جیمز دو بار دیگر هم دروازه میهمان را باز کردند و در نهایت این بازی با نتیجه ۹ بر صفر به نفع یونایتد به پایان رسید و آن‌ها موفق شدند دوباره به رکورد پرگل‌ترین برد در تاریخ لیگ جزیره، که متعلق به خودشان بود، دست یابند. آن‌ها پیش از این نیز در سال ۱۹۹۵ توانسته بودند با ۹ گل، تیم ایپسویچ تاون رو شکست دهند.

حالا تیم فوتبال یونایتد با این پیروزی دلچسب و کسب ۴۴ امتیاز و دو بازی بیشتر، به همراه منچسترسیتی در صدر جدول جای گرفته است.

بیشتر از ورزش