اعطای تابعیت امارات به سرمایه‌گذاران و متخصصان

امارات سالانه میلیاردها دلار برای آموزش رایگان، خدمات درمانی، وام مسکن و غیره برای ۱.۴ میلیون شهروند خود هزینه می‌کند

شهروندان خارجی شاغل در امارات معمولا روادید چندساله کاری دریافت می‌کنند- Karim SAHIB / AFP

امارات متحده عربی قانونی را به تصویب رسانده است که بر مبنای آن سرمایه‌گذاران و متخصصان، مانند دانشمندان و  پزشکان و خانواده‌های آنها، می‌توانند ضمن حفظ تابعیت فعلی خود، تابعیت این کشور ثروتمند حاشیه خلیج فارس را نیز دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دوبی روز شنبه در توییتی نوشت، «کابینه امارات، شوراهای امیری محلی و هیئت‌های اجرایی، افراد واجد شرایط دریافت تابعیت را بر اساس معیارهای مشخص برای هر گروه تعیین خواهند کرد.»

رییس شورای وزیران امارات اضافه کرد این «قانون به دریافت‌کنندگان گذرنامه امارات اجازه می‌دهد تابعیت فعلی خود را حفظ کنند.»

مشخص نیست کسانی که تابعیت امارات را دریافت می‌کنند آیا واجد شرایط دریافت تسهیلات رفاهی عمومی نیز هستند یا خیر. امارات سالانه میلیاردها دلار برای آموزش رایگان، خدمات درمانی، وام مسکن و غیره برای ۱.۴ میلیون شهروند خود هزینه می‌کند.

شهروندان خارجی شاغل در امارات معمولا روادید چندساله کاری دریافت می‌کنند. با این حال دولت امارات در چند سال اخیر در سیاست‌های خود در این زمینه انعطاف‌پذیری به خرج داده و مجوزهای اقامت طولانی‌تری برای برخی گروه‌ها صادر کرده است.

بیشتر از زندگی