درخواست نصب حصار دائمی دور ساختمان کنگره آمریکا

سرپرست جدید پلیس کنگره آمریکا می‌گوید باید تغییرات گسترده‌ای در زیرساخت‌های امنیت فیزیکی داده شود

 سرپرست پلیس کنگره آمریکا می‌گوید پس از شش ژانویه، با کمک مدیریت کنگره امنیت فیزیکی را در سراسر مجموعه افزایش داده است - Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

پس از ناآرامی‌های ششم ژانویه، پلیس کنگره ایالات ‌متحده آمریکا امنیت اطراف ساختمان کنگره را تقویت کرده و اکنون خواستار «تقویت دائمی و پیشرفته زیرساخت‌های امنیتی» شده است.

یوگاناندا دی پیتمن، سرپرست پلیس کنگره، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به حوادث اخیر، بدون تردید می‌‌توانم بگویم که باید تغییرات گسترده‌ای در زیرساخت‌های امنیت فیزیکی داده شود. ما به نصب نرده‌های دائمی و در دسترس بودن همیشگی نیروهای پشتیبان در نزدیکی ساختمان کنگره نیاز داریم.»

او یادآوری کرد که حتی قبل از حملات ۱۱ سپتامبر هم کارشناسان امنیتی نظرشان این بود که «برای محافظت از ساختمان کنگره» باید اقدامات بیشتری انجام شود.

خانم پیتمن كه هشتم ژانویه، دو روز پس از یورش به ساختمان  کنگره، به‌عنوان سرپرست پلیس این نهاد منصوب شده است، گفت: «در حقیقت، ارزیابی امنیتی ۲۰۰۶ به‌طور خاص نصب حصار دائمی در اطراف ساختمان کنگره را توصیه كرده بود.»

او افزود که مشتاقانه منتظر «همکاری با کنگره در زمینه شناسایی اقدامات امنیتی لازم برای اطمینان از ایمنی ساختمان کنگره» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ششم ژانویه امسال، صدها نفر از طرفداران ترامپ درحالی‌که اعضای کنگره در جلسه بودند، با نقض امنیت ساختمان، به راحتی صفوف پلیس را درهم شکستند، وارد ساختمان کنگره شدند و به اموال دولت آسیب رساندند.

خانم پیتمن گفت که پس از شش ژانویه، با کمک نیروهای انتظامی محلی و فدرال و نیز مدیریت کنگره، «امنیت فیزیکی را در سراسر مجموعه ساختمان کنگره افزایش داده است.»

او تاکید کرد که پس از انتصاب به‌عنوان سرپرست پلیس کنگره، «بلافاصله دستور داده است که وضعیت امنیتی در کل ساختمان ارزیابی شود». او این ارزیابی‌ها را جدا از بررسی‌های بازرس كل پلیس کنگره درباره وقایع ششم ژانویه خواند و افزود که آن‌ها مضاف‌بر «ارزیابی‌های سرلشکر بازنشسته، راسل هانوره، درخصوص زیرساخت‌های فیزیکی مجتمع، فرایندها و فرماندهی است که به دستور خانم پلوسی، رییس مجلس نمایندگان انجام شده است».

پیتمن گفت: «من از هر یک از این ارزیابی‌ها استقبال می‌کنم و اطمینان حاصل خواهم کرد که پلیس کنگره هرگونه همکاری لازم را با این بازرسان انجام دهد. همه ما در نهایت هدف یکسانی داریم. هدف، جلوگیری از تکرار آن چیزی است که در ششم ژانویه رخ داد.»

© The Independent

بیشتر از جهان