رقابت خودروهای تسلا، این بار با پلی استیشن ۵

بازی‌های ویدئویی خودروهای تسلا در حال حاضر فقط در حال توقف قابل استفاده هستند

نمای داخل تسلا مدل ۵ پلِید با صفحه نمایشگر بازی – عکس از تارنمای شرکت تسلا

تسلا، مدل جدید سواری اس خود را به‌روزرسانی کرده و از همه قابل توجه‌تر این که، یک رایانه ۱۰ ترافلوپی مخصوص بازی را در وسط فضای داخلی خودرو تعبیه کرده است.

ایلان ماسک، مدیر تسلا، در توییت خود عکسی از فضای داخلی خودرو با این زیرنویس منتشر کرد: «تسلا مدل اس پلید ماه آینده تحویل داده می‌شود.» بر روی صفحه نمایش  کنار فرمان، طیفی از بازی‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند؛ بازی‌هایی شامل Cuphead ،Fallout Shelter  و The Witcher: 3Wild Hunt.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ای‌تی، این خبر بخشی از گزارش سود سه ماهه چهارم این شرکت است و اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد، این خودرو در واقع باید بتواند با پلی‌استیشن پنج با قدرت پردازش گرافیکی ۱۰/۲۸ ترافلوپ و ایکس باکس سری اکس با ۱۲ ترافلوپ، که اخیرا به بازار آمده‌اند، رقابت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ماسک می‌گوید که این خودرو «نخستین خودروی تولید شده است که در کمتر از دو ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد». این خودرو «در ۲/۲ کیلومتر، از صفر به سرعت پایانی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت (با تایرهای مناسب) است». همچنین ادعا شده که این خودرو قادر به پشتیبانی از بازی‌هایی است که به قدری قدرتمند هستند که حتی روی جدیدترین نسل کنسول‌های بازی نیز به خوبی قابل اجرا نیستند. این بازی‌ها را می‌توان از طریق Tesla Arcade خریداری کرد. در اسکرین شاتی که The Verge ارسال کرده و به نظر می‌رسد که اکنون دیگر در فروشگاه‌های تسلا در دسترس نیست، این خودرو ظاهرا از قابلیت سازگاری کنترل بدون سیم برخوردار است که امکان بازی از هر صندلی را فراهم می‌کند.»

در حالی که بازی‌های ویدئویی خودروهای تسلا در حال حاضر فقط در زمان توقف و در حالت پارک قابل استفاده هستند، روشن نیست که آیا این قابلیت با فناوری اتومبیل «خودران» نیز در دسترس خواهد بود یا نه.

بر اساس گزارش‌ها، آقای ماسک ادعا کرده است که سامانه تمام خودران که تسلا از آن استفاده می‌کند، می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۱ به قابلیت سطح پنج کاملا خودران (بدون نیاز به راننده) برسد: «دست‌کم صد در صد ایمن‌تر از راننده انسانی».

آن گونه که سی‌ان‌ای‌تی اشاره می‌کند، این پیش‌بینی با در نظر گرفتن این که نسخه بتا کنونی مطمئنا به سطح خودگردانی سه نرسیده ، تا حدودی گزافه است. نگرانی‌های آشکاری در خصوص ایمنی فناوری خودران وجود دارد و اگر خودرو، قابلیت‌های بیشتری از قبیل بازی‌های ویدئویی، داشته باشد که حواس رانندگان را پرت کند، این نگرانی‌ها به صورت بالقوه چند برابر هم می‌شوند. 

در سال ۲۰۱۶ یک تسلا مدل اس با یک تریلر یدک‌کش در اتوبان فلوریدا تصادف کرد که منجر به مرگ راننده‌ای شد که بر اساس گزارش‌ها، درزمان تصادف در حال تماشای فیلم هری پاتر بود. تسلا در آن زمان گفت که «هدایت خودکار مدام بهتر می‌شود اما کامل نیست و همچنان نیاز است که راننده محتاط باشد». این شرکت رانندگان را تشویق کرد تا درزمان استفاده از این سامانه، «کنترل و مسئولیت خودروی خود را حفظ کنند و آن را ادامه دهند» و هر لحظه برای در اختیار گرفتن کنترل خودرو، آماده باشند. 

تسلا تا پیش از انتشار این گزارش، به درخواست ایندیپندنت برای اعلام نظر در این خصوص پاسخی نداده است. 

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی