نخستین عملیات بمب‌افکن‌های ارتش آمریکا در آسمان خاورمیانه در دولت بایدن

سنتکام: هدف از این ماموریت به نمایش گذاشتن تعهد آمریکا به امنیت منطقه‌ای است

این بمب‌افکن بی-۵۲ از پایگاه هوایی بارکسدِیل در لوئیزیانا به پرواز در آمد - H / O / AFP

ارتش ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد یک فروند بمب‌افکن بی-۵۲ دیگر به منظور «بازدارنگی تهاجم بالقوه» از پایگاهی در آمریکا به خاورمیانه اعزام و ماموریت آن با موفقیت انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بمب‌افکن پیشرفته از پایگاه هوایی بارکسدِیل در لوئیزیانا به پرواز در آمد و پس از پرواز بر فراز خلیج فارس و عربستان سعودی، بدون توقف، به مبدا بازگشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نخستین ماموریت ارتش آمریکا از این دست در منطقه خاورمیانه است که پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا انجام می‌شود و سومین آن در سال جاری میلادی است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا، سنتکام، در بیانیه‌ای بدون آن که به‌طور مستقیم از ایران نام ببرد گفت هدف از ماموریت «به نمایش گذاشتن تعهد آمریکا به امنیت منطقه‌ای است.»

به دنبال خروج دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا از برجام و اعمال سیاست «فشار حداکثری» بر جمهوری اسلامی، با هدف وادار کردن تهران به مذاکره، تنش بین دو کشور افزایش یافت.

جو بایدن و مقام‌های دولت او هر چند اعلام کرده‌اند آمریکا مایل به بازگشت به برجام است، اما در مورد برنامه موشکی و رفتار منطقه‌ای ایران ابراز نگرانی کرده و خواهان گفت‌وگو در مورد آنها هستند.