یافتن ۳۳ کودک ربوده شده در لس‌آنجلس

«عملیات فرشتگان گمشده» برای یافتن کودکان به اجرا درآمد و یک فرد مظنون به قاچاق انسان دستگیر شد

گفته می‌شود چند نفر از کودکان پیدا شده مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند - عکس از حساب توییتری ان‌بی‌سی نیوز @NBCNews

یک عملیات گسترده در شهر لس‌آنجلس آمریکا منجر به یافتن بیش از ۳۰ کودک شد که گمشده بودند. گفته می‌شود که چند نفر از این کودکان مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

به گفته مقامات، طی این عملیات که با مشارکت چندین سازمان مجری قانون صورت گرفت، یک فرد مظنون به قاچاق انسان دستگیر شده است. جزئیات این دستگیری هنوز منتشر نشده است.

دفتر تحقیقات فدرال روز جمعه در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که «عملیات فرشتگان گمشده» از تاریخ ۱۱ ژانویه و در ماه «آگاهی از  قاچاق انسان» آغاز شد. اف‌بی‌آی اعلام کرد که ۳۳کودک نجات یافتند، از جمله هشت کودک که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

به گفته مقامات، چندین قربانی دیگر در گذشته مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته بودند و به عنوان «کودکان گمشده آسیب پذیر» در نظر گرفته می‌شدند. دو نفر از قربانیان چندین بار از مکان‌های مربوط به قاچاق جنسی نجات داده شده بودند.

به نوشته ان‌بی‌سی‌نیوز، اف‌بی‌آی می‌گوید که بازگشت قربانیان به اختیار خود یا با زور یا تهدید بعید نیست و می‌افزاید: «این چرخه آسیب‌زا، چالش‌های قربانیان و مجریان قانون را در هنگام تلاش برای جلوگیری از بازگشت قربانیان به وضعیت سوءاستفاده به خوبی نشان می‌دهد. قربانیان ممکن است خود را قاچاق شده معرفی نکنند یا حتی متوجه نشوند که قاچاق می‌شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات گفتند که برخی از قربانیان به جرایم جنایی مانند جیب‌بری دستگیر شدند. یکی از کودکان هم توسط یکی از والدینش که از نظر قانونی حضانت او را به عهده نداشت ربوده شده بود. هنوز جزییات بیشتری در مورد قربانیان منتشر نشده است.

میشل مور، رییس اداره پلیس لس آنجلس در این باره گفت: «قاچاق انسان یک جرم فراگیر و موذی است که امنیت جوانان ما را که آینده جوامع هستند تهدید می‌کند. ما فقط می توانیم آینده جوانان خود را با مشارکت قوی بین خدمات دهندگان و مجریان قانون به انها برگردانیم.»

بیشتر از جهان