تایید قاطع گزینه بایدن برای وزارت خزانه‌داری در کمیته سنا

اعضای کمیته امور مالی سنا با ۲۶ رأی موافق و بدون مخالف، صلاحیت جنت یلن را برای تصدی مقام وزارت خزانه‌داری تایید کردند

جنت یلن روز گذشته گفت تحریم‌هایی که در دولت ترامپ علیه برخی کشورها، از جمله ایران، اعمال شده را مورد بازبینی قرار خواهد داد- BRENDAN SMIALOWSKI / AFP

صلاحیت گزینه پیشنهادی جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا برای وزارت خزانه‌داری روز جمعه با اکثریت قاطع آرا در کمیته مربوطه در سنا تایید شد.

به گزارش رویترز، اعضای کمیته امور مالی سنا با ۲۶ رأی موافق و بدون مخالف، صلاحیت جنت یلن را برای تصدی مقام وزارت خزانه‌داری تایید کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با تایید قاطع این کمیته، انتظار می‌رود خانم یلن که چند سال در دولت باراک اوباما رییس بانک مرکزی آمریکا بود، مشکلی برای تایید نهایی در سنا نداشته باشد.

برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه پیشتر در مورد طرح‌های بلندپروازانه بایدن برای مقابله با همه‌گیری کرونا و همچنین نظام مالیاتی ابراز نگرانی کرده بودند.

جنت یلن ۷۴ ساله روز گذشته گفت تحریم‌هایی که در دولت دونالد ترامپ علیه برخی کشورها، از جمله ایران، اعمال شده است را مورد بازبینی قرار خواهد داد.

وی در توضیح گفت که هدف از این کار اطمینان حاصل کردن از هدفمند بودن این تحریم‌ها و در عین حال به حداقل رساندن پیامدهای ناخواسته آنها خواهد بود.

خانم یلن جمهوری اسلامی را بزرگترین حامی حکومتی تروریسم در جهان خواند و گفت به مقابله با نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم ادامه خواهد داد.