ارسال مصوبه استیضاح ترامپ به سنا در روز دوشنبه

چاک شومر در صحن سنا گفت: محاکمه‌ عادلانه خواهد بود

چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا- Drew Angerer/Getty Images/AFP

رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا روز جمعه اعلام کرد که مجلس نمایندگان مصوبه استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق را روز دوشنبه به سنا ارسال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چاک شومر در صحن سنا گفت «سنا محاکمه استیضاح دونالد ترامپ را آغاز خواهد کرد. محاکمه کامل خواهد بود. محاکمه‌ عادلانه خواهد بود.»

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته و چند روز پس از حمله مرگبار ششم ژانویه گروهی از حامیان ترامپ به کنگره، رأی به استیضاح او به اتهام برانگیختن خشونت داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در صورتی که مجلس نمایندگان اتهامات وارده به رییس جمهوری را تایید و او را قابل استیضاح تشخیص دهد، سنا جلسه‌ای را که شبیه به یک محاکمه است برگزار خواهد کرد.

ترامپ که ریاست جمهوری او ظهر چهارشنبه به پایان رسید، نخستین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا است که دو بار در دوره خود از سوی نمایندگان کنگره استیضاح شده است.

رییس مجلس نمایندگان روز پنجشنبه گفت با رهبران سنا در مورد این که چه زمانی برای محاکمه ترامپ به اتهام تحریک به حمله به کنگره آماده خواهد بود، صحبت می‌کند.

تاریخ برگزاری جلسه سنا مشخص نیست و رسانه‌های آمریکا شب گذشته خبر دادند که میچ مک‌کانل رهبر جمهوری‌خواهان سنا تلاش می‌کند تا قبل از اوسط فوریه برگزار نشود.