تهدید دوباره ایران به انتقام سلیمانی پس از آغاز کار دولت بایدن

توییتر خامنه‌ای: گرفتن انتقام خون سلیمانی حتمی است

قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و از نزدیکان علی خامنه‌ای، ۱۳ دی ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه پایتخت عراق توسط پهپادهای ارتش آمریکا کشته شد- KHAMENEI.IR / AFP

توییتر فارسی علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز پنجشنبه، و یک روز پس از آغاز به کار دولت جدید در ایالات متحده، بار دیگر هشدار داد که انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران توسط ارتش آمریکا در عراق حتمی است.

در این توییت بخشی از اظهارات اواخر آذر خامنه‌ای نقل شده است که گفت «قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند. اگر چه کفش پای سلیمانی هم بر سر قاتل او شرف دارد، اما بالاخره غلطی کردند، بایستی انتقام پس بدهند؛ هم آمر و هم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن باید انتقامشان را پس بدهند.»

این نقل قول از رهبر جمهوری اسلامی، ساعاتی پس از ادای سوگند جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا از حزب دموکرات منتشر شده که امیدها به آغاز گفت‌وگوی بین واشنگتن و تهران و کاهش تنش‌های فزاینده چند سال اخیر افزایش داده است.

قاسم سلیمانی ۱۳ دی ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق توسط پهپادهای ارتش آمریکا کشته شد. ایران در واکنش، یک پایگاه نظامی آمریکا در عراق را موشک‌باران کرد، اما تلفات جانی نداشت و مقام‌های جمهوری اسلامی هنوز از انتقام‌گیری می‌گویند.