اسرائیل یک‌پنجم جمعیت خود را واکسینه کرده است

قرار است تا دو ماه دیگر ۷۵ درصد مردم این کشور واکسینه شوند

مقام‌های اسرائیلی اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا پایان ماه مارچ، بیش از سه‌چهارم مردم را واکسینه کنند که این به معنای رسیدن به ایمنی کامل در این کشور خواهد بود - AHMAD GHARABLI / AFP

اسرائیل بیش از یک‌پنجم جمعیت خود را واکسینه کرده است که این میزان تاکنون بالاترین نسبت در بین کلیه کشورهای جهان است.

به گزارش نیوزویک و بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت بهداشت اسرائیل، بیش از دو میلیون نفر از جمعیت ۹.۳ میلیون‌نفری اسرائیل دوز اول واکسن کرونای شرکت فایزر را دریافت کرده‌اند و همچنین بیش از ۱۸۷ هزار نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

حتی اگر جمعیت کم اسرائیل را دلیل این سطح از واکسیناسیون در نظر بگیریم، باتوجه‌به اینکه واکسیناسیون این کشور فقط سه هفته پیش آغاز شده، ۲۰ درصد آمار قابل‌توجه تلقی می‌شود. مقام‌های اسرائیلی اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا پایان ماه مارس، بیش از سه‌چهارم مردم را واکسینه کنند که این به معنای رسیدن به ایمنی کامل در این کشور خواهد بود.

مطابق با اعلام شرکت فایزر، در صورت تزریق دوز دوم، ۹۵ درصد ایمنی در فرد ایجاد می‌شود.

طی مدت‌زمان شروع واکسیناسیون، این کشور موفق شده است حداقل یک دوز واکسن را به حدود ۸۰ درصد از گروه‌های سنی ۷۰-۷۹ ، ۸۰-۸۹ و ۹۰+ تزریق کند. داده‌های دولت نشان می‌دهد. بیش از ۶۰ درصد افراد ۶۰-۶۹ ساله و بیش از ۴۰ درصد افراد ۵۰-۵۹ ساله نیز حداقل یک دوز دریافت کرده‌اند.

باتوجه‌به سرعت واکسیناسیون در اسرائیل، به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی رسیدن به ایمنی کامل طی دو ماه آتی در این کشور صورت خواهد گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین رابطه، فرانس ۲۴ گزارش داد توزیع واکسن در میان جامعه عرب این کشور در مقایسه با اکثریت جمعیت یهودی تاکنون کمتر بوده است.

امارات متحده عربی هم پیش‌تر اعلام کرد که طی سه ماه آینده، بیش از ۵۰ درصد جمعیتش را واکسینه خواهد کرد.

در همین حال، ایالات متحده موفق شده است حدود سه درصد از شهروندان خود را واکسینه کند. اگرچه این کشور جمعیت بسیار بیشتری نسبت به اسرائیل دارد، اما در کل کشورهای خاورمیانه دوزهای بیشتری را نسبت به سایر نقاط جهان تزریق کرده‌اند.

در آمریکا نیز بیش از ۹.۶۹ میلیون نفر حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند که البته باتوجه‌به جمعیت تقریباً ۳۳۰ میلیونی این کشور، تنها سه درصد جمعیت را شامل می‌شود. در کل تنها حدود یک‌سوم از موجودی واکسن ایالات متحده یعنی چیزی بیش از ۳۰.۶ میلیون دوز در ایالات متحده توزیع شده است.

دلیل کندی روند واکسیناسیون در آمریکا، تأخیر در ارسال گزارش واکسیناسیون عنوان شده است.

بیشتر از جهان