تور سفر به امارات و هند همراه با واکسیناسیون کرونا

یک شرکت بریتانیایی خدمات پذیرایی خصوصی با حق عضویت سالانه ۲۵هزار پوند، این تورها را برگزار می‌کند

هزینه سفر یک ماهه به دبی برای تزریق واکسن کرونا، با پرواز درجه یک هواپیمایی امارات و اقامت در هتل «جمیرا بیچ»، حدودا ۴۰هزار پوند است- AFP

یک شرکت بریتانیایی خدمات پذیرایی خصوصی با حق عضویت سالانه ۲۵ هزار پوند، برای اعضای خود «تعطیلات همراه با واکسیناسیون» در امارات‌متحده عربی و هند ترتیب داده است.

شرکت نایتزبریج سیرکل (Knightsbridge Circle) اعلام کرد که تاکنون برای حدود ۲۰ درصد از مشتریان خود سفرهایی به دوبی و ابوظبی ترتیب داده است تا واکسن فایزر دریافت کنند. این شرکت از هفته جاری تور هند برای تزریق واکسن آکسفورد/آسترازنکا را هم آغاز می‌کند.

استوارت مک‌نیل، بنیان‌گذار نایتزبریج سیرکل، به روزنامه تلگراف گفت: «ظاهرا ما در این برنامه جدید گردشگری برای واکسیناسیون پیشگام محسوب می‌شویم. برای چند هفته در یک ویلا آفتاب می‌گیرید، واکسن خود را تزریق می‌کنید و با گواهی واکسیناسیون به خانه بازمی‌گردید.»

او در توصیف فرایند این واکسیناسیون گفت که شرکتش برای اعضای خود که اغلب با هواپیماهای خصوصی پرواز می‌کنند، یک ویلای زیبا با استخر شنا، سرآشپز و خدمتکار رزرو می‌کند. او افزود: «همین‌که پرواز آن‌ها فرود می‌آید، اولین دُز واکسن را دریافت می‌کنند و منتظر نوبت دوم واکسیناسیون می‌مانند. برخی در فاصله بین مرحله اول و دوم در همان هند اقامت می‌کنند و تعدادی بعد از دُز اول، سفری به ماداگاسکار می‌روند و برای واکسن یادآوری برمی‌گردند.»

آقای مک‌نیل گفت که هزینه سفر یک ماهه به دبی، با پرواز درجه یک (first class) هواپیمایی امارات و اقامت در هتل «جمیرا بیچ»، حدودا ۴۰هزار پوند است.

او اضافه کرد که حق عضویت ۲۵هزار پوندی در سال، هزینه واکسن و خدمات پزشکی ۲۴ ساعته را پوشش می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما آقای مک‌نیل اعلام کرد که شرکتش واکسیناسیون افراد زیر ۶۵ سال را پشتیبانی نکرده است. او گقت این باشگاه برای در اولویت قرار دادن افرادی که «واقعا به واکسن نیاز دارند»، «مسئولیت اخلاقی» دارد. مک‌نیل افزود: «این خدمات محدود به اعضای ما نیست؛ بلکه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ آن‌ها نیز مشمول آن می‌شوند.»

او گفت که این سرویس به یکی از مشترکان آن‌ها اجازه داده است تا والدینش در پاكستان را که به خدمات بهداشتی ملی دسترسی ندارند، واکسینه کند.

مک‌نیل افزود: «اما اگر شما یک جوان ۳۵ ساله باشید که هر روز دو بار به باشگاه می‌رود، نمی‌توانید از طریق ما واکسن دریافت کنید.»

آقای مک‌نیل همچنین گفت که به دلیل مشکلات در گرفتن ویزا برای اعضای بریتانیایی‌اش از هند، در حال صحبت با پزشکان در مراکش درباره امکان انتقال واکسن آسترازنکا از هند به آنجا است.

© The Independent

بیشتر از سفر