تاکید ترامپ بر تعهد به «توقف جنگ‌های بی پایان»

هدف ترامپ کاهش تعداد نیروهای نظامی آمریكا در افغانستان به حدود ۲۵۰۰ نفر است

تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان به پایین‌ترین عدد در نوزده سال اخیر رسید-Getty Images via AFP

درحالی‌که كمتر از یك هفته به پایان دوره مسئولیت دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات‌متحده باقی‌مانده است، وی با تأکید دوباره بر تعهد خود بر کاهش تعداد نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان، عراق و سوریه به پایین‌ترین حد ممکن گفت او «همیشه متعهد به توقف جنگ‌های بی‌پایان خواهد بود.»

او گفت: «تعداد نیروهای نظامی ایالات‌متحده در افغانستان در کمترین حد خود در ۱۹ سال گذشته قرار دارند. همچنین، عراق و سوریه نیز در پایین‌ترین نقطه طی سال‌های گذشته قرار دارند.»

ترامپ با اشاره به نوسازی ارتش و بودجه نظامی افزود: «بازسازی ارتش و حمایت از مردان و زنان شجاع یونیفورم‌پوش افتخار بزرگی است. ۲٫۵ تریلیون دلار در این امر سرمایه‌گذاری شد، ازجمله در تجهیزات جدید زیبا، همه ساخته‌شده در ایالات‌متحده آمریکا.»

هدف ترامپ رساندن تعداد نیروهای نظامی آمریكا در افغانستان به حدود ۲۵۰۰ نفر تا روز جمعه است. وزارت دفاع آمریکا پیشتر گفته بود به‌رغم تصویب قانونی در کنگره برای ارزیابی خطرات ناشی از ترک سریع افغانستان، روند خروج نیروهای آمریکایی از این کشور متوقف نشده ‌است.

اطلاعیه ترامپ روز پنجشنبه (به‌وقت محلی) در وب‌سایت رسمی کاخ سفید منتشر شد. دونالد ترامپ که معمولاً نظراتش را در شبکه‌های اجتماعی بیان می‌کرد، با بسته شدن حساب‌های کاربری‌اش در توییتر، جایی که میلیون‌ها دنبال کننده داشت، در روزهای اخیر از حساب‌های کاربری کاخ سفید استفاده می‌کند.

بیشتر از جهان