مقام ارشد سازمان ملل خواهان آزادی فعالان محیط زیست زندانی در ایران شد

کاوه مدنی: اعتراض‌های مردم، خانواده‌ها و نهادهای بین‌المللی بی تاثیر نیست

اینگر آندرسن، مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد- MANDEL NGAN / AFP

اینگر آندرسن، مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه، در توییتی خواستار آزادی نیلوفر بیانی، فعال محیط زیست و کارشناس موسسه حیات وحش پارسیان، از زندان شد. خانم بیانی بر اساس رای دادگاه انقلاب در پرونده فعالان محیط زیست به ده سال زندان محکوم شده است.

خانم اندرسون در این توییت نوشت، ۱۴ ژانویه سومین سال زندانی شدن همکار سابق برنامه محیط زیست سازمان ملل و فعال محیط زیست زندانی، در ایران است.

این مقام ارشد محیط زیستی سازمان ملل، از تلاش‌های این سازمان برای آزادی همه فعالان محیط زیست زندانی در ایران گفت: «خواستار عفو همه آن‌ها و بازگشت آن‌ها نزد خانواده‌‌هایشان هستم.»

کاوه مدنی، پژوهشگر دانشگاه ییل و معاون پیشین سازمان محیط زیست در خصوص اقدامات سازمان ملل در جهت آزادی فعالان محیط زیستی زندانی در ایران به ایندیپندنت فارسی گفت، سوال اینجاست که آیا نهادهای بین‌المللی توانایی و قدرت لازم را برای نجات این افراد دارند یا خیر؟ وی در ادامه گفت نقش این نهادها روی کاغذ و در اجرا متفاوت است و اگر توانایی لازم را داشتند با این همه نقض حقوق بشر در سراسر دنیا مواجه نبودیم.

کاوه مدنی در عین حال اعتراض‌‌های مردم، خانواده‌ها و نهادهای بین‌المللی را بی تاثیر ندانست و افزود: این درخواست‌ها ، نامه‌ها و اعتراض‌های نهادهای بین‌المللی چندان بی تاثیر نیست، اما اینکه باور کنیم آن‌ها منجی، هستند یک اشتباه است.