یکی از جعبه‌های سیاه هواپیمای اندونزی پیدا شد

هنوز مشخص نیست که این جعبه سیاه حاوی اطلاعات پرواز یا صدای خلبان است

عملیات جستجوی بقایای هواپیمای اندونزیایی که روز ۲۰ دی‌ماه، دقایقی پس از برخاستن سقوط کرد - AZWAR IPANK / AFP

یک تیم جستجوی اندونزی یکی از دو جعبه سیاه متعلق به هواپیمای خطوط هوایی سیریویجایای اندونزی را که سه روز پیش با ۶۲ سرنشین در دریای جاوه سقوط کرد، پیدا کرد.

سی‌ان‌ان ضمن اعلام این خبر نوشته که هنوز مشخص نیست جعبه پیدا شده حاوی صدای کابین خلبان و یا حاوی اطلاعات پرواز است. یک تیم نیروی دریایی اندونزی عصر سه‌شنبه به وقت محلی این جعبه سیاه را یافته است.

غواصان نیروی دریایی اندونزی روز یکشنبه پس از یافتن نشانه‌ای از بدنه جت بوئینگ، لاشه هواپیمای پرواز اس‌جی ۱۸۲ را پیدا کردند. تیم جستجو، بقایای انسان و قسمت‌هایی از هواپیما را هم کشف کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرواز شماره ۱۸۲ هواپیمای سریوویایا بعد از ظهر شنبه اندکی پس از پرواز در آب‌های شمال غربی جاکارتا، پایتخت اندونزی سقوط کرد. این پرواز در میان هزار جزیره، که مقصد گردشگری محبوبی در اندونزی است، سقوط کرد. مقصد پرواز، شهر پونتیاناک، واقع در قسمت اندونزیایی جزیره بورنئو بود.

به نوشته وبسایت اخبار صنعت گردشگری جهانی ای‌تی‌ان، هواپیمای سقوط کرده ۲۶ سال سن داشته و خطوط هوایی آن دارای بالاترین درجه ایمنی موجود در کشور اندونزی است. این هواپیما بسیاری قدیمی‌تر از مدل‌های مکس بوئینگ است که اخیرا سابقه سقوط داشته است.

بیشتر از جهان