جدایی احتمالی گرت بیل از رئال مادرید

مقصد احتمالی بعدی بیل شاید لیگ حرفه‌ای چین باشد

GABRIEL BOUYS / AFP

در روزهایی که مسابقات فوتبال در سراسر جهان بازی‌های دوستانه و تدارکاتی را دنبال می‌کند، بازار نقل و انتقالات بسیار داغ هم در جریان است.

گرت بیل مهاجم ولزی تیم رئال مادرید یکی از سریع‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ است که در صدر این اخبار قرار دارد. روزی که او از تیم تاتنهام انگلیس با قراردادی به مبلغ ۱۱۵ میلیون دلار به رئال مادرید منتقل شد، به عنوان گران قیمت‌ترین بازیکن رئال در طول تاریخ این باشگاه تبدیل شد. حتی بالاتر از رونالدوی پرتغالی و دیوید بکام مشهور، تمامی کارشناسان فوتبال همگی معتقد بودند او به بازیکنی بزرگ‌تر از رونالدو و مسی تبدیل خواهد شد.

بیل در چند فصلی که در تیم رئال، پر افتخارترین تیم اروپایی، بازی کرد چندان موفق نبود. آسیب دیدگی‌های پیاپی در میانه فصل‌ها او را از شرایط بازی خارج می‌کرد و آمادگی رونالدو و کریم بنزما شرایط را برای بیل بسیار سخت کرده بود تا جایی که او به نیمکت نشینی بیش از اندازه شکایت می‌کرد. تنها عملکرد چشم‌گیر او را می‌توان بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۸ دانست که بازی درخشان‌اش منجر به قهرمانی رئال مادرید در مقابل لیورپول شد. اما این روزها ارتباط زیدان سرمربی کنونی تیم رئال با بیل ۳۰ ساله چندان خوب به نظر نمی‌رسد، او در اظهار نظری عجیب عنوان کرده که به بیل بازی نخواهد داد و دلیل این موضوع را انتقال این بازیکن دانسته و اعلام کرده که هیچ مشکل شخصی با این بازیکن ندارد و خروج هر چه زودتر این بازیکن مشهور را هم به نفع باشگاه و هم خود او دانسته است و این باعث شده تا مدیر برنامه‌های وی به این موضوع واکنش نشان دهد.

مقصد احتمالی بعدی بیل شاید لیگ حرفه‌ای چین باشد، چون گفته می‌شود تیم بیجینگ گوآن چین، خریدار جدید بیل، مبلغ ۶۰۰ هزار پوند در هفته را به او پیشنهاد کرده است.

باید دید در روزهای آینده آیا این انتقال نهایی خواهد شد یا خیر، اما تنها موضوع مشخص در این بین تأکید زیدان در نبود بیل در ترکیب رئال در سال جدید بوده است.

بیشتر از ورزش