واکنش بزرگان فوتبال ایران در خصوص علی کریمی

فوتبال مال علی کریمی است و علی کریمی نیز خود فوتبال است

علی کریمی و خداد عزیزی بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال ایران - عکس از سلام نو

با آن که فقط چند روز از آخرین مهلت نامزدها برای ثبت‌نام در پست ریاست فدراسیون فوتبال ایران می‌گذرد اما کماکان صحبت‌ها درباره حضور علی کریمی در بین نامزدها، در سرخط اخبار ورزشی قرار دارد.

علی کریمی که روز پنجشنبه به‌صورت رسمی برای تصدی این پست ثبت‌نام کرد، مهدی مهدوی‌کیا را نیز به‌عنوان نایب‌رئیس اول خود معرفی کرده است. علی کریمی در مصاحبه‌ای جدید اظهار داشت که باید با دوستان سالم به دنبال فوتبال پاک باشیم. او تاکید کرد: «ما در فدراسیون فوتبال به دنبال برنامه رنگی نیستیم، فوتبال ما مشکلات شفاف‌سازی و اقتصادی دارد. ما به دنبال کارهای اساسی هستیم و خودتان می‌دانید که این مشکلات طی یک یا دو ماه درست نمی‌شود. وقتی بحث فدراسیون و فوتبال ملی پیش می‌آید رنگ‌ها کنارمی روند. تا روز انتخابات دو ماه مانده است و امیدوارم که شاهد اتفاقات خوبی باشیم.»

او در خصوص ادامه فعالیت در زمینه مربیگری نیز گفت که دیگر تمایلی به کار مربیگری ندارد و انگیزه‌های خود را برای این کار از دست داده است و تصمیم دارد کارهای مدیریتی را بر عهده بگیرد. او از سابقه خود در تیم‌های مطرح اروپایی و کار کردن کنار مربیان و مدیران بزرگ یاد کرد و گفت که توانسته است تجربیات زیادی بیاندوزد و تصمیم دارد در کارهای مدیریتی از آن‌ها استفاده کند.

با اعلام نامزدی علی کریمی، عده‌ای از فوتبالیست‌های صاحب‌نام هم حمایت خود را از او اعلام کرده‌اند. خداداد عزیزی از اولین نفراتی بود که از علی کریمی حمایت کرد و گفت: «من فکر می‌کنم تمامی اهالی فوتبال باید به علی کریمی که خود را برای این پست نامزد کرده است احترام بگذارند و خبردار بایستند. اگر او بین این همه غیر فوتبالی باشد و رای نیاورد، به فوتبال ظلم شده است. اگر فوتبالیست دیگری نیز بین نامزدها باشد باید از بین آن‌ها بهترین انتخاب شود. اما او تنها فردی است که نامزد این مقام است و کسی که سابقه بازی در بایرن‌مونیخ و عنوان مرد سال آسیا را در کارنامه خود دارد، برای این پست لایق است. او یک فوتبالی است و با این کار غیرفوتبالی‌ها زیر سؤال خواهند رفت که چه چیز از جان این فوتبال می‌خواهند؟ فوتبال مال علی کریمی است و علی کریمی نیز خود فوتبال است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی افزود: « به علی کریمی گفته‌ام که وضع خراب‌تر از آن است که اجازه دهند تو به مقام ریاست برسی که در نهایت جواب علی کریمی این بود که من شرکت خواهم کرد و تمام تلاش خود را انجام می‌دهم. اگر انتخاب نشوم و فرد دیگری انتخاب شود، قطعا دست‌وپایش خواهد لرزید چون از جنس فوتبال نبوده است.»

از دیگر افراد مشهوری که موافقت خود را با نامزد شدن علی کریمی در پست ریاست فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند می‌توان به مسعود شجاعی و علیرضا جهانبخش نیز اشاره کرد که در پست‌های اینستاگرامی خود او را مستحق این مقام دانسته‌اند. از طرفی سعید آذری، مدیرعامل تیم فوتبال خوزستان که او نیز قرار بود برای این پست خود را نامزد کند و بارها علیه فدراسیون فوتبال صحبت کرده است، انصراف خود را اعلام کرد. او این موضوع را چنین مطرح کرد که با آمدن علی کریمی برای کاندیداتوری ریاست فدراسیون فوتبال، آرزوی دیرینه جامعه تخصصی فوتبال برآورده خواهد شد. وی گفت: «اولویت با تو است و تا زمانی که تو باشی ما اجازه ورود پیدا نمی‌کنیم.»

 حال باید دید در روزها و ماه‌های مانده تا روز انتخابات آیا افراد دیگری هم از علی کریمی حمایت خواهند کرد یا خیر. مطمئنا این صحبت‌ها و حمایت‌ها، وی را به صندلی ریاست نزدیک‌تر خواهد کرد و سکوت، مجالی فراهم خواهد آورد تا دوباره آقایان غیرفوتبالی، زمام ورزش ایران را به دست بگیرند.

بیشتر از ورزش