آرسنال هشت بازیکن را واگذار می‌کند

با توجه به کمبود منابع مالی در آرسنال، آرتتا می‌داند که برای جذب بازیکنان باید دستمزد‌های کمتری پرداخت کند

در شرایط فعلی، بعید است آرسنال بازیکنی را در ژانویه امسال به خدمت بگیرد - عکس از REUTERS

میکل آرتتا می‌خواهد برای سرعت بخشیدن در تغییر و تحول در باشگاه آرسنال در نقل و انتقالات ژانویه و تابستان هشت بازیکن این تیم را واگذار کند. 

بازیکنانی که قرار است واگذار شوند، عبارتند از: شکودران مصطفی، محمد الننی، کالو چمبرز، فولارین بالوگان، جو ویلوک، و بخصوص مسوت اوزیل، سوکراتیس پاپاستاتوپولوس و سعاد کلاسیناک. 

آرسنال همچنین حاضر است تا کنستانتینوس ماپروپانوس و لوکاس توریرا را که هنوز به این تیم بازنگشته‌اند، واگذار کند.

این باشگاه وضعیت گرانیت ژاکا و الکساندر لاکازت را نیز بررسی خواهد کرد. قرارداد این دو بازیکن در سال آینده به پایان می‌رسد.

با توجه به کمبود منابع مالی در آرسنال، آرتتا می‌داند که برای جذب بازیکنان باید دستمزد‌های کمتری پرداخت کند، اما در تصمیم‌گیری او عامل دیگری نیز دخیل است: او می‌خواهد ذهنیت تیم را تغییر دهد.

او تغییر ترکیب بازیکنان تیم را برای تغییر ذهنیت آرسنال حیاتی می‌داند. وی قصد دارد آرسنال را از نو احیا کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوزیل با توجه به مشخصات و دستمزدش یکی از بازیکنانی است که حضورش در ترکیب آرسنال حداقل توجیه را دارد.

علی‌رغم علاقه دی سی یونایتد و فنرباغچه، انتظار می‌رود که او تا تابستان همچنان در آرسنال بماند.

در عین حال این باشگاه به این نکته توجه دارد که بهتر است نلسون و ویلوک را به جای فروش، قرض بدهند. اما ارزش و توانایی بالقوه آنها به این معنی است که باشگاه می‌تواند با معامله بر سر آنها کسی مثل امی بوئندیا از نورویچ سیتی را به خدمت بگیرد.

در شرایط فعلی، بعید است آرسنال بازیکنانی را در ژانویه امسال به خدمت بگیرد، مگر اینکه بازیکنی بخواهد قراردادش را پایان دهد.

این باشگاه همچنین به شکل فزاینده‌ای به بازیکنان جوانان آکادمی خود متکی خواهد بود. این بازیکنان جوان در همین فصل جاری ارزش خود را برای آرسنال اثبات کرده‌اند.

میگل آزیز یکی از بازیکنان جوانی است که انتظار می‌رود به زودی به تیم ملحق شود. هرچند که این امر احتمالاً در اواخر این فصل رخ می‌دهد.

© The Independent

بیشتر از ورزش