راز محبوبیت تراشه‌های قدرتمند رایزن ای‌ام‌دی

حتی قبل از روشن کردن رایانه هم تجربه‌ای شگفت‌انگیز خواهید داشت

تراشه‌های ‌ای‌ام‌دی، درباره هر کاری که با دستگاه جدید خود انجام می‌دهید و نیز چگونگی انجام کارهای شما تصمیم می‌گیرند - AMD

تراشه‌های ‌ای‌ام‌دی (AMD) درون بسیاری از سریع‌ترین رایانه‌هایی که ممکن است خریده باشید قرار گرفته‌اند. هرچند شاید کمی انتزاعی به نظر برسد اما فراتر از آن، شما هرگز این تراشه‌ها را نمی‌بینید. آن‌ها هستند که درباره هر کاری که با دستگاه جدید خود انجام می‌دهید و همچنین درباره چگونگی انجام کارهای شما تصمیم می‌گیرند. 

رایانه‌هایی که از پردازنده‌های رایزن (Ryzen) شرکت ای‌ام دی (AMD) استفاده می‌کنند، آماده‌اند که هر کاری را که از آن‌ها بخواهید انجام دهند. زیرا آن‌ها قادرند هر کاری را که شما احتمالا برای انجام آن‌ها به رایانه نیاز دارید، به عهده بگیرند. این تراشه‌ها این کار را بدون آن که قیمت رایانه را به صورت غیرمنطقی افزایش دهند یا عمر و ابعاد باطری را فدا کنند، انجام می‌دهند. زیرا سری جدید پردازنده‌های رایزن ۴۰۰۰ برای دستگاه‌های کوچک‌تر ساخته شده‌اند و به منظور استفاده از کمترین میزان انرژی برای حفظ باطری بهینه‌سازی شده‌اند. با وجود همه این فناوری‌ها، این تراشه‌ها به شکل حیرت‌آوری سریع‌اند. جدیدترین پردازنده‌های ‌ای‌ام‌دی از قبیل رایزن ۷ در مقایسه با نسخه‌های پیشین و همچنین رقبای خود، عملکرد بسیار بهتری را از خود نشان می‌دهند و هر آن چه را که از رایانه خود انتظار دارید به شکلی انجام می‌دهند که بدون شک از آن حیرت خواهید کرد. 

توقع شما از عملکرد یک رایانه می‌تواند مثلا جدیدترین بازی‌های رایانه‌ای باشد که برای انجام آن، سری‌های جدید رایزن ۴۰۰۰، معیارهای مورد انتظار را برآورده می‌کند و سرعت و جزییات هیجان‌انگیزی را ممکن می‌کند. اگر کارت گرافیک رادئون Radeon‌ ای‌ام‌دی را هم اضافه کنید تا گرافیک فوق‌العاده خیره‌کننده را در بازی‌های رایانه‌ای خود حس کنید، آن چنان در بازی غرق می‌شوید که تا به حال هرگز پیش از آن تجربه نکرده‌اید. 

غیر از کیفیت گرافیک، ممکن است این مساله را در تولید محتوا ببینید. چیزی که به شما این امکان را می‌دهد ویدیوهای خود را بدون معطلی یا ترس از قطع شدن، به سایر شبکه‌های ارتباطی بفرستید. در صورتی که پردازنده رایزن ۷ را هم اضافه کنید، رایانه شما به همان خوبی چیزهایی که تولید می‌کند به نظر می‌رسد. حتی بخش بیرونی پردازنده‌ها نیز به زیبایی طراحی شده‌اند. چیزی که حتی قبل از روشن کردن رایانه نیز یک تجربه شگفت‌انگیز خواهد بود.  

 از هر لحاظ انعطاف‌پذیر

از آن جایی که فناوری ‌ای‌ام‌دی در رایانه‌های تولید شده بسیاری از شرکت‌های سازنده و در لپ‌تاپ‌های مختلف استفاده شده است، شما می‌توانید از قدرت آن به هر شکلی که دلتان می‌خواهد بهره‌مند شوید. شما می‌توانید از پردازنده‌های فوق‌العاده رایزن به شکل‌های مختلف استفاده کنید. از یک لپ‌تاپ کلاسیک و قابل اطمینان گرفته که آماده است هر چه می‌خواهید روی آن نصب کنید، تا یک تبلت ۲ در ۱ و رایانه با صفحه نمایشی که می‌تواند برای طراحی یا تماشای محتوا بچرخد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برای مثال آی دی پد‌های جدید خانواده لنوو که از نظر هزینه هم مناسب است اما در عین حال آن چه را که از آن توقع دارید، برآورده خواهد کرد. با پردازنده رایزن ۳ کار گذاشته شده در قلب این رایانه، ممکن است هزینه و قیمت آن کم باشد اما عملکرد و کارآیی آن اصلا کم نیست.

این موضوع تضمینی است که رایانه شما هر زمان که به آن نیاز داشته باشید به سرعت روشن می‌شود و بالا می‌آید. به معنی آن که هر چیزی را از نرم‌افزارهای کاری گرفته تا فیلم‌های سرگرمی به آسانی و بدون زحمت بارگذاری می‌کند. واقعیت این است که پردازنده رایزن داخل رایانه خیلی سبک طراحی شده به این معنی که شما می‌توانید بدون نگرانی از تمام شدن شارژ همه آن کارهایی را که از آن صحبت کردیم انجام دهید زیرا بازدهی عملکرد این پردازنده به لپ‌تاپ اجازه می‌دهد بتواند برای ساعت‌ها باطری را نگاه دارد. 

تمام سرعتی که نیاز دارید

اگر یک رایانه قوی و قدرتمند می‌خواهید، می‌توانید به طیف مدل‌های HP Envy نگاهی بیندازید که عملکرد پرازنده رایزن را روی رایانه‌ای بسته و سوار کرده که تقریبا اغلب کارهایی را که می‌خواهید انجام دهید پوشش می‌دهد. 

شما می‌توانید فوری و با سرعت برنامه‌ها را باز و بسته کنید و با سرعت زیاد انگشت خود را روی صفحه لمسی حرکت دهید. شما می‌توانید با سرعت زیاد بین چند کار مختلف که کامپیوتر با آن مشغول است جابه‌جا شوید و حتی سنگین‌ترین کارها را هم به چشم به‌هم‌زدنی انجام دهید و مانند قبل، همه این‌ها را که در یک طراحی زیبا انجام شده است، به شما این امکان را می‌دهد که روی کار یا سرگرمی خود تمرکز کنید و نه روی این که چگونه باید آن را انجام دهید. طیف مدل‌های HP Envy شامل یک صفحه نمایش فول اچ دی و برای مثال، سامانه صوتی Bang & Olufsen نیز می‌شود. به طوری که هر آن چه پردازنده رایزن فراهم می‌کند، تمام و کمال اجرا می‌شود. 

صرف نظر از آن که چه کاری با رایانه خود انجام می‌دهید و این که چگونه آن کار را انجام می‌دهید، اگر که رایانه‌تان به فناوری رایزن‌ ای‌ام‌دی مجهز شده است، می‌توانید مطمئن باشید که از پس آن کارها برخواهید آمد.  

می‌توانید سری به Currys PC World بزنید و مدل‌های مختلف را تماشا کنید و تمام گزینه‌های موجود و در دسترس را با یکدیگر مقایسه کنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی