ادامه محدودیت‌های شبانه و سفر بین استانی تا پایان کرونا

میزان اعمال جریمه برای ترددهای شبانه در ساعات محدودیت، افزایش داشته است

محدودیت تردد شبانه در برخی شهرها همچنان ادامه خواهد داشت - عکس از ایرنا

با توجه به نتیجه‌بخش بودن محدودیت‌های کرونایی و کاهش موارد بستری و مرگ‌ومیر در ایران، مسئولان بسیاری از استان‌ها اعلام کرده‌اند که این محدودیت‌ها ادامه پیدا می‌کند.

طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ۹ دی‌ماه، از کاهش کاهش ۸۰ درصدی موارد بستری و ۶۰ درصدی موارد مرگ و میر خبر داد.

هم‌زمان، فرمانده قرارگاه مدیریت بیماری کرونا در کرج اعلام کرد که با توجه به نتیجه‌بخش بودن محدودیت‌های کرونایی و تاثیر آن بر روند کاهش مرگ‌ومیر، محدودیت ترددهای بین استانی و منع تردد شبانه تا پایان ریشه‌کن شدن کرونا، همچنان ادامه دارد.

غفور قاسم‌پور که در جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در کرج شرکت کرده بود، گفت بر اساس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی وزارت کشور، آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ کاهش‌یافته است؛ بنابراین برای حفظ این روند، محدودیت‌ها تا پایان کرونا باید ادامه داشته باشد.

فرماندار کرج با اشاره به اینکه محدودیت‌ها بر روند کاهش مرگ‌ومیر مؤثر بوده، تأکید کرد که تردد شبانه بین ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح همچنان ممنوع است؛ این روند در شرایطی است که میزان جریمه ترددهای شبانه بین ساعات مذکور افزایش داشته است و باید برای کاهش آن اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

همچنین،  برخی دیگر از استانها از جمله استان‌های کرمانشاه و مرکزی نیز قصد دارند محدودیت تردد شبانه را ادامه دهند.

پیش‌تر ستاد ملی مبارزه با کرونا به‌منظور قطع زنجیره بیماری کرونا، در برخی از شهرها ممنوعیت تردد شبانه اعمال کرده بود.

در استان‌های کرمانشاه و مرکزی هم قرار است محدودیت تردد ادامه یابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین رابطه، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران ۹ دی‌ماه گفت: با توجه به شکننده و بی ثبات بودن شرایط استان تهران هر گونه تغییر یا مداخله در جهت تقلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند موجب افزایش بار بیماری شود. تجربه موج سوم کرونا در تهران حاکی از آن بود که به صورت جهشی و تساعدی، در بازه زمانی کمتر از ۱۰ روز آمار کاملا رو به تزاید بوده که نکته قابل توجهی است.

روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که ۱۳۲ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را ازدست‌داده‌اند. سیما سادات لاری تأکید کرد که در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.