ناکامی چلسی و انتقاد از لمپارد

چلسی به برد در این دیدار احتیاج داشت تا به جمع مدعیان قهرمانی در این فصل ملحق شود

در بازی اخیر «لمپارد» تیم را با شش تغییر نسبت به بازی مقابل آرسنال، وارد میدان کرد - John Walton / POOL / AFP

هفته شانزدهم لیگ برتر انگلستان (لیگ جزیره) با ناکامی چلسی همراه بود. مسابقات فوتبال در کشور انگلستان پیش از شروع سال جدید میلادی بسیار فشرده برگزار می‌شود و تیم‌ها هر دو یا سه روز یکبار ‌باید مسابقه بدهند.

تیم فوتبال چلسی که پس از باخت سنگین مقابل دیگر تیم لندنی یعنی آرسنال، مورد انتقادات شدید کارشناسان و بزرگان فوتبال قرار گرفته بود، به مصاف استون‌ویلا، یکی از تیم‌های بالای جدول رفت. چلسی که در استادیوم خانگی خود بازی می‌کرد به برد در این دیدار احتیاج داشت تا به جمع مدعیان قهرمانی در این فصل ملحق شود؛ فصلی که به نظر می‌آید تمامی تیم‌ها شرایط نسبتا متزلزل و نزدیکی به یکدیگر دارند و این موضوع جذابیت این فصل از لیگ جزیره را دوچندان کرده است.

در این بازی، «لمپارد» تیم را با شش تغییر نسبت به بازی مقابل آرسنال، وارد میدان کرد. او که از عملکرد بازیکنان در بازی قبل، به خصوص در خط حمله راضی نبود، «اولیویه ژیرو» را از همان ابتدا، در نوک خط حمله تیم قرار داد. حضور «ژورژینیو»، هافبک طراح و بازی‌ساز در کنار«انگولو کانته» جنگنده می‌توانست کار را در مرکز زمین به نفع تیم چلسی تغییر دهد. از آن سمت تیم استون‌ویلا نیز که در این فصل نمایش خیره‌کننده‌ای از خود نشان داده بود تصمیم داشت علاوه بر حفظ جایگاهش در جدول، نیم‌نگاهی هم به رده‌های بالاتر داشته باشد.

بازی در نیمه نخست با برتری نسبی چلسی همراه بود در دقیقه ۳۴، اولیویه ژیرو موفق شد دروازه تیم ویلا را باز کند. این نهمین گل ژیرو در مصاف و رویارویی با این تیم بود که به ثمر رسید. ژیرو از زمان اولین حضور خود در لیگ برتر در سال ۲۰۱۲، تنها بازیکنی است که توانسته با به ثمر رساندن ۳۲ گل با ضربه سر، بیش از هر بازیکن دیگری دروازه حریفان را باز کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه اول، چلسی این موقعیت را داشت تا دو گل دیگر هم به ثمر برساند اما موفق به انجام آن نشد. در نیمه دوم تیم استون‌ویلا عملکرد بهتری داشت و بازی خوب «جک گریلیش»، بازیکن جوان و آینده‌دار این تیم کار را برای تیم چلسی سخت کرد تا در نهایت استون‌ویلا موفق شد در دقیقه ۵۰، بازی را به تساوی بکشاند. فرانکی لمپارد که از این بازی خانگی فقط «برد» می‌خواست، دو خرید گرانقیمت و آلمانی خود یعنی «کای هاورتز» و «تیمو ورنر» را از دقیقه ۷۲ وارد زمین کرد اما آنها نیز مانند دیدارهای قبل بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند و در نهایت این بازی با تساوی یک-یک به پایان رسید.

با اینکه تیم چلسی با این تساوی کماکان در رده ششم جدول قرار دارد اما به دلیل فاصله نزدیکی تیم‌های میانه جدول، هر لحظه امکان جابه‌جایی این رده‌بندی وجود دارد. تیم چلسی در پنج بازی اخیر خود تنها موفق شده است چهار امتیاز کسب کند.

با این عملکرد ضعیف از تیم چلسی، مطمئنا نگاه‌ها به مالک ثروتمند این تیم دوخته شده است. باید منتظر ماند و دید «رومن آبراموویچ»، مالک روس تیم فوتبال چلسی که سابقه اخراج مربیان بزرگی را نیز داشته است، چه زمانی اعتماد خود به لمپارد را از دست خواهد داد.    

بیشتر از