مرگ و میر روزانه کرونا در ایران به زیر ۱۲۰ نفر رسید

در حال حاضر ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند

مقامات بهداشت و درمان ایران تاکید دارند که با وجود کاهش آمارها، باید تمهیدات پیش‌گیرانه ادامه یابد - ATTA KENARE / AFP

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز هفتم دی‌ماه، از فوت ۱۱۹ بیمار دیگر از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. با این تعداد، شمار جانباختگان این بیماری در ایران به ۵۴ هزار و ۶۹۳ نفر رسید.

در عین حال، سعید نمکی، زیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از کاهش موارد فوت روزانه به زیر ۱۲۰ نفر ابراز خرسندی کرد و گفت که خبرهای خوشی برای تامین واکسن در راه است.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی که روز یکشنبه از محل رصدخانه سلامت در وزارت بهداشت سخن می‌گفت، تولید واکسن را یک «حماسه» خواند و گفت که واکسن ایرانی «از نمونه‌های خارجی هم بهتر خواهد بود.»

نمکی اعلام کرد که تست انسانی دومین واکسن ایرانی هم هفته آینده شروع می شود.

وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش گفت: «نقشه‌های کرونا در وزارت بهداشت نشان می‌دهد که اکنون هیچ شهر قرمز کرونایی در کشور نداریم و حتی تعداد شهرهای نارنجی هم از زرد کمتر است.»

به گفته سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او آرایشگاه‌ها از جمله مراکز پر خطر کرونا عنوان کرد و از مردم خواست قبل از رفتن به آرایشگاه به صورت تلفنی یا اینترنتی نوبت بگیرند و از لحظه خروج از آرایشگاه تا رسیدن به خانه از لمس چشم، بینی و دهان بپرهیزند.

مقامات بهداشت و درمان ایران تاکید دارند که با وجود کاهش آمارها، باید تمهیدات پیش‌گیرانه ادامه یابد.