سپاه پاسداران ایران تجهیزات نظامی را به عراق منتقل کرده است

نظارت بر موشک‌های دقیق کوتاه‌برد و هواپیماهای بدون در خاک عراق، سرنشین برعهده سپاه قدس است

سپاه پاسداران علاوه بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران، موشک‌های دقیق کوتاه‌برد «آرک» را نیز به عراق منتقل کرده است - عکس از قدس آنلاین

روزنامه کویتی «القبس» با استناد به منابع خود فاش کرد که سپاه پاسداران، تجهیزات نظامی را به عراق منتقل کرده است.

به نوشته این روزنامه، سپاه پاسداران علاوه بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران، موشک‌های دقیق کوتاه‌برد «آرک» را نیز به عراق منتقل کرده است. این موشک‌ها در اصل متعلق به نیروهای دریایی سپاه پاسداران است، درحالی‌که هواپیماهای بدون سرنشین در سایت‌های با امنیت بالا در استان‌های جنوبی عراق نگهداری می‌شوند.

این روزنامه اضافه کرد انتقال موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی در دو مرحله انجام شده که ابتدا آنها از تهران به اردوگاه الکوثر نیروی قدس واقع در غرب اهواز و سپس از طریق گذرگاه مرزی شلمچه، به عراق منتقل شدند.

درحالی‌که موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین در اردوگاه‌های متعلق به شبه نظامیان طرف‌دار ایرانی عراق نگهداری می‌شوند، این عناصر ایرانی نیروی قدس هستند که بر روند ذخیره‌سازی نظارت دارند.

پیش‌تر، ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که ایران در منطقه، به‌ویژه در عراق و یمن، به جز هواپیماهای پیشرفته بدون سرنشین و موشک‌های هدایت از راه دور، طیف گسترده‌ای از توانایی‌های خود را توسعه داده است. آنها می‌توانند بدون ردیابی عملیات کنند که نشان‌دهنده توانایی مهم ایران در این زمینه است.