دعوای سیاسی باعث جدا شدن سیاستمدار هندی از همسرش شد

این رهبر حزب سیاسی گفت همسرش اشتباه بزرگی کرده که به حزب رقیب پیوسته است

در روز شنبه، حزب ترینامول کنگره بدترین خروج خود را شاهد بود- Diptendu DUTTA / AFP

خصومت سیاسی باعث بروز اختلاف میان یک سیاستمدار هندی و همسرش بعد از ده سال زندگی مشترک شد، چرا که همسرش در روز دوشنبه به حزب رقیب پیوست. 

بنا به گزارش‌های واصله، طی یک مصاحبه مطبوعاتی سراسیمه، سامیترا خان، نماینده مجلس از حزب مخالف دولت بهاراتیا جنتا در ایالت شرقی بنگال غربی، بعد از آن که همسرش، سوجاتا موندال خان به حزب حاکم ترینامول کنگره پیوست، وعده داد تا از او طلاق خواهد گرفت.

ظاهرا آقای خان هنگام اعلام تصمیم برای «پایان دادن به رابطه ده ساله خود» اشک ریخت و گفت تصمیم همسرش برای پیوستن به حزب ترینامول کنگره «اشتباهی بزرگ» بوده است. او ماماتا بانرجی، رئیس این حزب را در ایالت خود متهم به «دزدیدن همسرش» کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «به تو آزادی کامل می‌دهم و به همین دلیل از تو خواهش دارم نام خانوادگی من، یعنی خان را از نام خود حذف کن.»

خانم موندال خان بعد از پیوستن به ترینامول کنگره، از سیاست‌های حزب بهاراتیا جنتا انتقاد کرد. 

او گفت: «به سبب سیاست‌های کثیف بهاراتیا جنتا من تصمیم گرفتم به حزب ترینامول کنگره بپیوندم.» و افزود: «کسانی که برای حزب بهاراتیا جنتا عرق و خون ریخته‌اند، هرگز برای کار خود مورد ستایش و پاداش قرار نگرفته‌اند در حالی که فرصت‌طلبان بی‌خیال حزب ترینامول کنگره با مناصبی عالی تشویق می‌شوند که باعث می‌شود آن‌ها به عضویت در این حزب جذب شوند.» 

خانم موندال خان ادعا کرد هیچ‌وقت برای زحمات فراوان و تهدیدی که متحمل شده است تا به همسرش در پیروزی در انتخابات مجلس سال ۲۰۱۴ از حوزه بیشنوپور کمک کند، مورد تقدیر قرار نگرفته است.

او درباره خانم بانرجی که بسیاری او را «دیدی» یا خواهر بزرگ‌تر می‌نامند گفت: «می‌خواهم نفس بکشم، می‌خواهم محترم شمرده شوم. می‌خواهم رهبر توانای حزبی قادر باشم. می‌خواهم با خانم دیدی که عاشقش هستم کار کنم.»

ایالت بنگال غربی در بحبوحه تحولات سیاسی شدیدی قرار دارد چرا که قرار است در اواسط سال ۲۰۲۱ برای تعیین دولت جدید پای صندوق‌های رای برود. تاریخ دقیق انتخابات هنوز از جانب کمیته برگزاری آن تعیین نشده است. 

در شکستی برای حزب ترینامول کنگره، حزب بهاراتیا جنتا طی دو سال گذشته توانسته تعداد قابل توجهی از اعضای خود را به مناصب کلیدی منطقه انتخاب کند. 

در روز شنبه، حزب ترینامول کنگره بدترین خروج خود را شاهد بود چرا که ۶۰ تن از رهبران آن، شامل یک نماینده مجلس و و چندین عضو شوراهای شهر، در گردهمایی آمیت شاه، وزیر میهن، به حزب بهاراتیا جنتا پیوستند.

© The Independent

بیشتر از جهان