تصویب پیشنهاد روز جهانی «برادری انسان» در سازمان ملل متحد

جهان در سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل توجه خشونت، نفرت‌پراکنی علیه بیگانگان و عدم تحمل مذهبی بوده است

مسلمانان روهینگیا برای فرار از خشونت‌ و نسل‌کشی از میانمار به اندونزی پناه می‌برند -CHAIDEER MAHYUDDIN / AFP

مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیشنهاد امارات متحده عربی، بحرین، عربستان سعودی و مصر برای تعیین چهارم فوریه به عنوان روز جهانی برادری انسان، با هدف رد خشونت و نفرت و ترویج مدارا و تعامل در سراسر جهان، را تصویب کرد.

به گزارش اسکای نیوز عربی، نماینده امارات در سازمان ملل، هنگام ارائه پیش‌نویس قطعنامه به مجمع عمومی گفت، جهان در سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل توجه خشونت، نفرت‌پراکنی علیه بیگانگان و عدم تحمل مذهبی بوده و برای مقابله با این تهدیدهای فراملی باید از روحیه «برادری انسانی» جهت ترغیب به همبستگی و اتحاد بین افراد حمایت کنیم.

احمد الطیب شیخ الازهر مصر و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز چهارم فوریه ۲۰۱۹ میلادی (زمستان دو سال پیش) سندی را در ابوظبی تحت عنوان برادری انسانی و صلح جهانی و همزیستی مشترک امضا کردند و پیشنهاد چهار کشور عربی خاورمیانه و شمال آفریقا، بر اساس آن دیدار و سند امضا شده در آن، در سازمان ملل متحد مطرح شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مشاور محمد عبدالسلام، دبیرکل کمیته برادری انسان، تأیید کرد که تصویب چهارم فوریه به عنوان روز جهانی برادری انسان توسط سازمان ملل متحد، یک دستاورد مهم تاریخی است که به دستاوردهای کمیته برادری انسان افزوده و همچنین به رسمیت شناختن سند تاریخی برادری انسان است که توسط مفتی اعظم الازهر و پاپ فرانسیس امضا شده است.

عبدالسلام با بیان این که برادری انسان به مسئولیتی جهانی تبدیل شده است، از تلاش‌های امارات متحده عربی و دیپلماسی چندجانبه نمایندگی امارات در سازمان ملل برای رسیدن به این دستاورد جدید در جهت خدمت به بشریت قدردانی کرد.

این قطعنامه پیشنهادی توسط ۳۴ کشور عضو سازمان ملل متحد حمایت مالی شد.

بیشتر از جهان