ممکن است گونه جدید ویروس کرونا هم‌اکنون در فرانسه منتشر شده باشد

«دلیلی وجود ندارد که واکسن‌ها در مقابل ویروس جهش یافته موثر نباشند»

با آغاز شیوع ویروس کرونا فرانسه تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مبتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرده است-  STEPHANE DE SAKUTIN / AFP

وزیر بهداشت فرانسه گفت «بسیار محتمل» است گونه جهش یافته کووید-۱۹ که در نقاطی از بریتانیا شیوع یافته است، هم‌اکنون در فرانسه نیز منتشر شده باشد.  

الیویه وران ضمن اشاره به این که گونه جدید ویروس کرونا هنوز در این کشور ردیابی نشده است، به رادیوی اروپای یک گفت: «بسیار محتمل است که ویروس در حال انتشار در فرانسه باشد.»  

نگرانی از شیوع گونه جهش یافته ویروس، موجب شد که فرانسه و بسیاری از دیگر کشورها ورود هواپیما، قطار و کشتی‌های مسافربری از بریتانیا را ممنوع کنند. 

آقای وران که علاوه بر عضویت در کابینه امانوئل مکرون متخصص اعصاب است، همچنین گفت احتمالا واکسن‌های موجود علیه گونه جدید ویروس موثر خواهند بود. 

او گفت: «بنا بر فرضیات، دلیلی وجود ندارد که این واکسن‌ها (در مقابل ویروس جهش یافته) موثر نباشند.» 

به نظر می‌رسد گونه جدید ویروس کرونا که در بریتانیا ردیابی شده است تا ۷۰ درصد بیش از گذشته قابلیت سرایت دارد که موجب اعمال قرنطینه شدیدتر در این کشور و ممنوعیت سفر از بریتانیا به کشورهای اروپایی شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر سوزان هاپکینز، یکی از کارکنان نظام درمان عمومی انگلستان (بخشی از بریتانیا) به شبکه خبری «اسکای» گفت: «انواع مشابه ویروس جهش یافته در دانمارک و استرالیا نیز دیده شده است. ویروس‌های مشابه آن نیز در آفریقای جنوبی، هلند و دیگر کشورها ردیابی شده است.» 

مقامات فرانسه امیدوارند روند واکسیناسیون عمومی در این کشور را ابتدا با تزریق شهروندان آسیب‌پذیر از جمله سالمندان از روز یکشنبه آغاز کنند. 

قرار است روز دوشنبه هیات ناظر بر داروی اروپا واکسن تولیدی فایزر-بیونتک را ارزیابی کند که در صورت تایید، واکسیناسیون اروپایی‌ها ظرف یک هفته آغاز خواهد شد. 

هفته گذشته آزمایش کرونای آقای مکرون رئیس‌جمهور فرانسه مثبت اعلام شد، اما در بیانیه‌ای که به دنبال آن صادر شد آمد که رئیس جمهور ۴۲ساله فرانسه همچنان «به کار و فعالیت‌هایش از راه دور (در قرنطینه) ادامه خواهد داد.» 

آزمایش کرونای بریژیت، همسر ۶۷ساله آقای مکرون که عارضه‌ای نداشت در روز پنجشنبه منفی بود اما دفتر خانم مکرون اعلام کرد که او برای احتیاط خود را در قرنطینه قرار خواهد داد.

© The Independent

بیشتر از جهان