پرواز لیورپول به صدر، سقوط آزاد آرسنال به قعر جدول

لیورپول برای سومین سال پیاپی، شب کریسمس صدر جدول را در اختیار دارد

 روبرتو فرمینیو از سد دروازهبان کریستال پالاس میگذرد - USTIN SETTERFIELD / POOL / AFP

هفته چهاردهم لیگ برتر انگلستان در حالی کار خود را آغاز کرد که به نظر می‌رسد بار دیگر کشور انگلستان به قرنطینه اجباری خواهد رفت؛ این در حالی است که به‌تازگی اجازه ورود عده‌ای از تماشاگران به استادیوم‌ها داده شده بود.

در اولین دیدار در ابتدای هفته چهاردهم، تیم لیورپول، صدرنشین فعلی لیگ جزیره، موفق شد در خارج از خانه تیم کریستال پالاس را درهم بکوبد. به نظر می‌رسد یاران یورگن کلوپ شروع ضعیف خود در ابتدای فصل را به فراموشی سپرده باشند. برد روحیه‌بخش آن‌ها در هفته گذشته مقابل تاتنهام، انگیزه‌ای دوچندان برای آن‌ها به وجود آورد تا اینکه توانستند تیم کریستال پالاس را با نتیجه هفت بر صفر شکست دهند و جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بازی زیبا، محمد صلاح و روبرتو فیرمینو هر کدام موفق شدند دو گل به ثمر برسانند که این می‌تواند خبر بسیاری خوبی برای طرفداران لیورپول باشد.

در دیگر مسابقه روز نخست هفته چهاردهم و به عبارتی، حساسترین مسابقه این هفته، تیم بحران‌زده آرسنال که در انتهای جدول قرار دارد، میهمان تیم کارلو آنچلوتی یعنی اورتون بود. تیم اورتون در حالی پا به این میدان گذاشت که به سه امتیاز این مسابقه احتیاج مبرم داشت تا بتواند فاصله خود با صدر جدول را کمتر کند؛ اما در آن‌سوی میدان، تیم آرسنال که در این فصل ضعیفترین شروع در تاریخ مسابقات خود را داشته است، هم فقط به دنبال پیروزی در این دیدار بود تا بتواند از انتهای جدول کمی فاصله بگیرد.

 تیم اورتون که در این فصل در ورزشگاه خانگی خود، گودیسون پارک، نتایج بسیار خوبی گرفته بود، در این دیدار نفسگیر نیز موفق شد با نتیجه دو بر یک توپچی‌ها را شکست دهد و موقتا در رده دوم جدول رده‌بندی قرار بگیرد. تیم آرسنال نیز با قبول این شکست، هشتمین ناکامی پیاپی خود را تجربه کرد و در رده پانزدهم جدول رده‌بندی جای گرفت.

به نظر می‌رسد مشکل اساسی که تیم آرسنال این روزها با آن مواجه است، نداشتن بازیکنان طراز اول جهانی است. تیمی که از سال‌ها قبل به بازیکنانی متکی بود که در تیم‌های پایه‌ای خود باشگاه رشد می‌کردند و به تیم بزرگسالان منتقل می‌شدند، اکنون در شرایطی است که مدیران ارشد این باشگاه پیش از شروع فصل جاری اعلام کردند که به دلایل مشکلات اقتصادی قادر به خرید بازیکنان جدید نیستند. حال می‌توان گفت که موقعیت میکل آرتتا، سرمربی این تیم، بیش‌ازپیش متزلزل شده است و احتمال برکناری وی نیز دور از ذهن نیست.

بیشتر از ورزش