تعطیلی میخانه‌ها و رستوران‌ها، کاهش مصرف الکل در بریتانیا

«افزایش مصرف مشروب طی دوران قرنطینه سراسری افسانه‌ای بیش نیست»

طبق گزارشی که قرار است چند هفته دیگر منتشر شود، افت فروش آبجو به میزان ۱۰ درصد و افت فروش شراب، ۵ درصد بوده است - Tolga Akmen / AFP

با آن که قرنطینه سراسری و سایر محدودیت‌های کرونایی سبب شدند تا نوشیدن مشروبات الکلی‌ در خانه‌ها افزایش یابد، اما فروش آن‌ها در سال ۲۰۲۰ در بریتانیا کاهش یافته است.

طبق گزارشی که قرار است چند هفته دیگر منتشر شود، افت فروش آبجو به میزان ۱۰ درصد و افت فروش شراب، ۵ درصد بوده است.

با آن که کارشناسان بهداشت نگران بودند که مبادا ماندن در خانه مصرف مشروبات الکلی را در بریتانیا افزایش دهد، طبق گزارش سالانه انجمن تجارت شراب و مشروب (وستا) بریتانیا در مورد وضعیت بازار، بسته بودن میخانه‌ها و رستوران‌ها و افزایش علاقه به نوشابه‌های غیرالکلی سبب شد تا این صنعت در سال ۲۰۲۰ دچار افول شود.

مایلز بیل، مدیرعامل وستا، با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «افزایش مصرف مشروب طی دوران قرنطینه سراسری افسانه‌ای بیش نیست.» او گفت: «با توجه به تعطیلی اجباری بسیاری از میخانه‌ها و رستوران‌ها و ممنوعیت گردهمایی‌های بزرگ، مصرف مشروب به اندازه معمول نبوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق اعلام وستا، خرده‌فروشی مشروب در دوران همه‌گیری کرونا رونق گرفت و خرده‌فروشی مشروبات الکلی خاصی مثل جین عادی و طعم‌دار ۲۲ درصد جهش داشت و برای نخستین بار از حدنصاب یک میلیارد پوند فراتر رفت، اما حتی با در نظر گرفتن بخش مهمان‌یاری، فروش کلی جین در سال ۲۰۲۰ افت داشت. بریتانیایی‌ها در سال منتهی به اکتبر ۲۰۲۰ میلادی ۲.۲ میلیارد پوند برای خرید جین صرف کردند، درحالی‌که در مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ این مبلغ ۲.۶ میلیارد پوند بود.

راب کورتیس، مدیر بازاریابی گروهی «نام‌های تجاری کوینت‌اسنشیال»، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «سال واقعا دشواری برای همه بود، زیرا ما انسان‌ها ذاتا موجوداتی اجتماعی هستیم و ماندن در خانه در قسمت اعظم سال واقعا دشوار بوده است. اما با توجه به آن که روند تزریق واکسن در حال سرعت گرفتن است، باید خوش‌بین بود. به امید آن که دوباره بتوانیم خیلی زود و درست‌وحسابی در مهمانی‌هایی دور هم جمع بشویم که بخش مهمی از زندگی در بریتانیا است.»

طبق اعلام گوگل، در تابستان گذشته جست‌وجو برای آبجوفروشی‌های بیرون‌بر پنج برابر شده است. این افزایش جست‌وجو به معنای جهش چشمگیر خرده‌فروشی اینترنتی مشروبات الکلی است؛ چنان که در ماه آوریل، ربلیوس گودز، عرضه‌کننده آبجو و شراب، اعلام کرد که افزایش فروش هزار درصدی داشته است و متوسط فروش اینترنتی آن از ۲۰ پوند به ۶۰ پوند افزایش یافته است.

© The Independent

بیشتر از جهان