«نگهبانان» آمریکایی آماده برای عملیات فضایی

نیروی فضایی آمریکا می‌گوید این نام ریشه تاریخی دارد و ربطی به انیمیشن «نگهبانان کهکشان» ندارد

این نام‌گذاری به‌واسطه شباهت آن با نام انیمیشن «پاسداران کهکشان»، با موجی از تمسخر روبه‌رو شده است- U.S. Air Force Graphic by Staff Sgt. James Richardson

نیروی فضایی آمریکا از انتخاب نام «نگهبانان» (Guardians) برای کادر این نیرو خبر داده است.

این نام‌گذاری به‌واسطه شباهت آن با نام انیمیشن «نگهبانان کهکشان» (Guardian of the Galaxy) تولید شرکت ماروِل، بلافاصله با موجی از تمسخر روبه‌رو شد. اما فرماندهان این جدیدترین نیروی مسلح آمریکا می‌گویند که این نام ریشه تاریخی دارد.

مایک پنس، معاون رییس‌جمهور آمریکا،  این نام را دو روز پیش از جشن یک‌سالگی نیروی فضایی آمریکا اعلام کرد.

نیروی فضایی در توییتر نوشت: «پس از یک فرآیند یک‌ساله و بررسی صدها پیشنهاد ارسالی و رایزنی با متخصصان فضایی و مردم عادی، سرانجام می‌توانیم نامی را که با آن شناخته خواهیم شد، با شما به اشتراک بگذاریم.: نگهبانان.»

«نام‌گذاری یک نیروی مسلح یک مسئولیت مهم است.»

«نگهبانان نامی با سابقه طولانی در عملیات فضایی است و سابقه آن به شعار اصلی فرماندهی فضایی نیروی هوایی در سال ۱۹۸۳، «نگهبانان مرزهای آسمان» باز می‌گردد.»

«نام «نگهبانان» میراث و فرهنگ پرافتخار ما را به مأموریت مهمی پیوند می‌دهد که ۲۴ ساعت در روز و ۷ روز در هفته انجام می‌دهیم؛ یعنی نگهبانی از مردم و منافع ایالات متحده آمریکا و متحدانش.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون «نگهبان» به عناوین نظامی دیگر چون سرباز، تفنگدار دریایی، خلبان و ملوان اضافه شده است.

اما واکنش‌ها به این نام‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی کنایه‌آمیز بوده است.

یکی از کاربران توییتر به نام SySco7t، نوشت: «اول آرم فدراسیون استار ترک (Star Trek) را دزدیدند. حالا می‌خواهند نگهبانان کهکشان باشند.»

یک کاربر دیگر توییتر به نام tberkley، نیز نوشت: «نگهبانان کهکشان. قبلش هم که آرم استار ترک را صاحب شده بودند. خوب بلدند تقلید کنند.»  

از زمان تاسیس این نیرو در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹، کادر نیروی فضایی به ۲۴۰۰ پرسنل فعال افزایش یافته است. بیشتر آن‌ها از نیروی هوایی به این نیرو منتقل شده‌اند.

انتظار می‌رود با انتقال تعدادی از پرسنل ارتش و نیروی دریایی به این نیرو، پرسنل این نیرو به حدود ۶۴۰۰ نفر افزایش یابد.

این نیروی ارتش آمریکا از همان ابتدای شروع به کار، مورد تمسخر مجریان شوهای طنز آخر شب بوده است. نتفلیکس هم یک فیلم کمدی با موضوع نیروی فضایی با حضور استیو کارل تولید کرده است.

© The Independent