احتمال لغو ممنوعیت سفر به آمریکا از مبدأ اروپا پیش از کریسمس

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده لغو این ممنوعیت را به رئیس جمهوری امریکا توصیه کرده است

AFP- دونالد ترامپ و بانوی اول آمریکا، کریسمس ۲۰۱۸، کاخ سفید

به گفته کارشناسان صنعت هوایی، احتمال دارد دونالد ترامپ ممنوعیت سفر به ایالات متحده از مبدأ بریتانیا و اروپا را قبل از کریسمس لغو کند.

به گفته برخی از مدیران ارشد صنعت هوایی، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده لغو این ممنوعیت را به رئیس جمهوری امریکا توصیه کرده است و آقای ترامپ محتمل است سه‌شنبه آینده آن را در قالب یک فرمان اجرایی تایید کند.

با شروع همه‌گیری کرونا، آقای ترامپ در تلاش برای جلوگیری از شیوع این ویروس، ورود مسافران از انگلستان، ایرلند و ۲۶ کشور دیگر اروپایی را ممنوع کرد.

ماه گذشته گزارش شد که کاخ سفید در حال بررسی لغو ممنوعیت سفر برای اکثر شهروندان غیرآمریکایی از مبدأ اروپا و برزیل است.

هنوز هیچ تصمیمی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اتخاذ نشده است، اما مقامات بریتانیایی گفت‌وگوهایی را در سطح بالا با مقامات کاخ سفید و وزرای کابینه امریکا انجام داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت حمل و نقل انگلستان گفت: «شروع مجدد پروازها بر فراز اقیانوس اطلس از اهمیت بالایی در بهبود وضع اقتصادی در بریتانیا و ایالات متحده، و نیز رونق دوباره صنعت هوایی، برخوردار است. لغو ممنوعیت سفر همچنین برای رفاه شهروندان بریتانیایی که اینک نمی‌توانند به ایالات متحده سفر کنند، مهم است. مقامات بریتانیایی همچنان به دنبال حل این موضوع هستند.»

شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی در جریان بحران کرونا به شدت آسیب دیده‌اند. به گفته کارشناسان، تقاضا برای سفرهای بین‌المللی ۷۰ درصد کاهش یافته است. از این رو،  نجات صنعت هوایی بسته به لغو این ممنوعیت است.

در اکتبر گذشته، ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، اعلام کرد که از آقای ترامپ خواسته است تا برای رونق اقتصاد گردشگری در این ایالت، محدودیت‌های سفر از اروپا و برزیل را کاهش دهد.

انجمن «ایرلاینز فور امریکا» که نماینده  شرکت‌های هواپیمایی امریکایی، از جمله امریکن ایرلاینز، دلتا ایرلاینز، و یونایتد ایرلاینز است، ماه گذشته به رویترز گفت که این انجمن «از وضع یک استاندارد ملی توسط دولت فدرال برای گرفتن آزمایش کرونا از مسافران که بر اساس آن بتوان محدودیت ‌های سفر را لغو کرد، حمایت می‌کند.»

مقامات بریتانیایی نیز ایده گرفتن آزمایش کرونا از مسافران و اجازه سفر به افراد واکسینه شده را در پرواز بین لندن و نیویورک مطرح کرده‌اند.

بر اساس این ایده، هر ایالت آمریکا مجاز خواهد بود که مقررات برای آزمایش کرونا و قرنطینه مسافران خارجی را جداگانه تعیین کند.

در بریتانیا، هر مسافر آمریكایی یا مسافری كه از كشوری فاقد دالان هوایی عاری از کرونا، به خاک بریتانیا پا بگذارد، به مدت ده روز قرنطینه می‌شود. در صورت جواب منفی در آزمایش کرونا در روز پنجم، فرد از قرنطینه آزاد می‌شود.

در امریکا، ورود غیرآمریکایی‌هایی که در ۱۴ روز قبل از سفر در کشوری از لیست ممنوعه بوده‌اند، ممنوع است. اما وزارت امور خارجه آمریکا با «مقاصد بشردوستانه، بهداشت عمومی، و امنیت ملی» برای مسافران اروپایی، معافیت‌هایی را از این ممنوعیت صادر کرده است.

به گفته پل چارلز، مدیر اجرایی شرکت مشاوره صنعت هوایی به نام آژانس پی‌سی، «لغو این ممنوعیت پیشرفت بزرگی در صنعت هوایی و موجب گشایش  چندین بازار مهم خواهد بود.»

«لغو این ممنوعیت به طرز چشمگیری اعتماد به‌نفس را به صنعت هوایی باز خواهد گرداند و با به جریان انداختن تجارت جهانی، به خروج از رکود کمک خواهد کرد.»

© The Independent

بیشتر از جهان