پمپئو روسیه را عامل حملات سایبری به نهادهای دولتی آمریکا دانست

«این حمله از سوی کشوری با بالاترین سطح قابلیت‌های حمله صورت گرفته است»

وزیر امور خارجه آمریکا روسیه را عامل حمله سایبری به نهاد و شرکت دولتی آمریکا دانست - TAMI CHAPPELL / AFP

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روسیه را عامل حمله سایبری به ده‌ها نهاد و شرکت دولتی آمریکا از جمله شرکت امنیت سایبری فایر آی دانست.

وزیر امور خارجه آمریکا اواخر روز جمعه ۲۸ اذرماه، در گفتگو با برنامه تلویزیونی مارک لوین شو گفت: «تلاش‌های روسیه در این راستا کاملا آشکار است.»

او ادامه داد: «من نمی‌توانم بیش از این توضیح دهم چون ما هنوز در حال بررسی این هستیم که دقیقا چه اتفاقی افتاده و من اطمینان دارم که برخی اطلاعات محرمانه می‎‌ماند.»

شرکت بزرگ امنیت سایبری فایر آی که قراردادهای دولتی بسیاری دارد، برای نخستین بار در اوایل ماه جاری میلادی متوجه شد که هک شده است. کوین مندیا، مدیرعامل این شرکت در وبلاگ آن اعلام کرد که این حمله از سوی «کشوری با بالاترین سطح قابلیت‌های حمله» صورت گرفته است. او سپس اظهارداشت که هدف از این حمله دزدیدن اطلاعات مشتریان دولتی این شرکت بوده است.

کارآگاهان اف‌بی‌أی در بخش سایبری گفتند که نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که «هر کسی مسئول این حمله است» از سطح بالایی از مهارت برخوردار است که «با توانایی‌های یک دولت مطابقت دارد.»

به نظر می‌رسد که هکرها ابتدا با دسترسی به سولارویندز به سیستم‌های رایانه‌ای دسترسی یافته‌اند. این شرکت مستقر در آستین، خدمات فناوری اطلاعات از راه دور را به مشتریانی در سراسر جهان ارایه می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های ایالات متحده با صدور بخشنامه اضطراری، به نهادهای دولتی دستور داد به سرعت استفاده از نسخه محصولات سولارویندز را متوقف کنند.

پیش‌ از این، سفارت روسیه در واشنگتن اتهام دخالت در این حمله را «بی‌اساس» خوانده و اظهارداشته بود که روسیه عملیات سایبری تهاجمی انجام نمی‌دهد.

بیشتر از جهان